Turian, el model més innovador de Hyperloop Pod Competition 2019
Sol·licitar informació

subir

Turian, el model més innovador de Hyperloop Pod Competition 2019

Turian, el prototip d’Hyperloop UPV, ha aconseguit el Premi a la Innovació durant la Hyperloop Pod Competition 2019 que ha tingut lloc del 14 al 21 de juliol a Los Ángeles, California. Durant la quarta competició del concurs organitzat por Space X i l’empresa The Boring Company, el pod fabricat per un equip d’estudiants d’ingenieria de la Universitat de València (UPC) ha estat sel·leccionat com un dels millors 8 prototips de la competició.

Federico Abascal, exalumne del Títol Superior en Disseny de Transport de l’IED Barcelona Escola Superior de Disseny,  ha estat l’encarregat de liderar l’equip del disseny exterior del quart projecte impulsat per Hyperloop UPV. “Hyperloop es el transport del futur. Un prototip que apunta cap a on va la societat i les millors que hem de proposar per tal de viure en un futur sostenible i realment innovador”, explica el dissenyador.

Aquest nova mobilitat ideada per Elon Musk i Space X podria transformar passatgers i mercaderies a més de mil kilòmetres per hora en càpsules flotants dins de tubs de baixa pressió, amb un cost d’energia inferior al de qualsevol altre mitjà de transport. Hyperloop Pod Competition 2019 sorgeix com a resposta a aquest nou sistema i es concep com un concurs internacional per a universitats l’objectiu del qual es generar innovació i definir el futur de la mobilitat.

El prototip està format per més de mil peces i una carcassa de fibra de carboni que, amb un pes de 96 kg i 500 sensors que mesuren tots els paràmetres del seu funcionament, aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en menys de dos segons. En relació al disseny, destaca pels seus volums “sinuoso, accelerats i corbats”, especialment en els Hombres que el dissenyador descriu com “animals i agressius”.  Federico ha format part de tot el procés de desenvolupament del disseny, des de la conceptualització, els sketches, renders fins al modelatge o la comunicació gràfica.

El repte de la part del disseny estava en l’aerodinàmica i en la viabilitat a nivell de la producció, ja que es tracta d’un prototip que circula a uns 500 km/h”, explica Federico. A més, era primordial crear un disseny compacte que pogués circula dins els túnels d’Hyperloop i de producció factible. “L’equip de disseny ha estat increïble. Hem col·laborat conjuntament durant totes les parts de la creació de Turian explorant la viabilitat del disseny amb la aerodinàmica, la fabricació, els acoblaments…”, afegeix.

Era important continuar comunicant l’estètica d’Hyperloop UPV i el seu equip durant les tres competicions en les quals havia participat prèviament”, comenta Federico. El prototip ha estat seleccionat entre 700 universitats de 50 països i durant la setmana de test a Los Ángeles va superar uns 70 tests i validacions realitzats per enginyers d’Space X, fet que el va posicionar dins al grup líder del repte com un dels millors projectes. Finalment, degut a problemes tècnics durant la recta final, Turian no va poder córrer en el tub buit.

Hyperloop UPV és l’únic participant espanyol que ha aconseguit arribar fins a la fase final d’aquesta competició tan exigent d’enginyeria universitària del qual l’IED Barcelona n’és patrocinador. “Ser part d’aquest equip ha significat molt més que un repte professional. Entre nosaltres hem après molt. Hem sigut docents i alumnes. Com es tracta de generar innovació, no tenim respostes, així que som nosaltres qui les ha de crear”, conclou.

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close