Stations of a near future: L’experiència en una estació Hyperloop
EXPLORE IED BARCELONA
 

Projecte: Exploration Mercury | Visual

Projecte: Exploration Mercury

Stations of a near future: L’experiència en una estació Hyperloop

Descrit per primera vegada en el segle XIX per l’inventor britànic George Medhurst, el sistema de transport de tubs al buit ha estat aplicat i fins i tot ha estat prototip diverses vegades al llarg de la història. L’any 2013, Elon Musk va definir el sistema Hyperloop com “una barreja entre un Concorde, un canó de riel i una taula d’air-hoquei”

El que semblava una referència a trens supersònics del gènere de ciència-ficció és avui una concreció gairebé palpable que revolucionarà el futur del transport. Com passa amb qualsevol nou servei, Hyperloop no és només un tren d’alta velocitat amb tubs al buit, sinó tota una experiència de viatge el recorregut del qual comença i acaba a les estacions. Però, com seran aquests entorns? 

Aquesta és la pregunta proposada per l’empresa Zeleros a estudiants del Master in Design for Virtual Reality de l’IED Barcelona. La resposta és Stations of a near future, un projecte immersiu de Realitat Virtual centrat en l’experiència d’un passatger de Hyperloop, des que entra en l’estació fins que accedeix al pod.  

A partir del brief d’aquesta companyia, dedicada al desenvolupament de tecnologies de transport Hyperloop, quatre estudiants del Master han concebut un projecte centrat en les necessitats actuals de les ciutats i els seus ciutadans, la integració de la tecnologia i el respecte pel medi ambient. 

El resultat són simulacions realistes de quatre espais oberts i lluminosos, que integren vegetació, materials naturals i funcionalitats polivalents: àrea d’accés, restauració i comercial, open space /espai de treball /meeting point i zona d’entreteniment. 

El procés creatiu va partir de l’anàlisi de l’espai en 2D, continuant amb el modelatge 3D d’objectes i el disseny paramètric d’estructures interconnectades amb l’interior de l’estació, per a després procedir amb l’optimització i texturització de tots els elements de l’entorn 3D. 

La següent fase es va focalitzar en el disseny en VR de l’experiència del passatger, per a la qual es va dur a terme la programació d’interacció i la navegació a través de menús. 

 

Estudiants: 

Hoda Rawas – Service & Access area

Marilza Freire -Restaurant & Commercial

Perla Haddad – Open Space, Working & MeetingPoint

Maya El Kaaki – Leisure & Entertainment

IED Forward
+