NEW WORLD, NEW STRATEGIES, NEW COMMUNICATIONS
EXPLORE IED BARCELONA
 

Col·lecció: COLOUR ME IN | Fashion

Col·lecció: COLOUR ME IN

NEW WORLD, NEW STRATEGIES, NEW COMMUNICATIONS

Quines són les necessitats de consum que les pel·lícules de terror ens transmeten de manera subliminal? Com es construeix el brànding d’un país? De quina manera ha canviat la comunicació interpersonal amb l’aparició de les noves tecnologies i les XXSS?

Els estudiants del BA (Hons) in Fashion Marketing and Communication han investigat alguns d’aquests temes en els seus projectes de final d’estudis. Abans d’acabar la seva carrera, han d’abordar algunes temàtiques crítiques que afecten el sistema de la moda avui. Però no només això, també com està evolucionant el màrqueting i la comunicació, el paper que les noves tecnologies tenen en l’aparició de nous llenguatges, el rol de la societat i els seus interessos o les estratègies que les empreses utilitzen per apropar-se als usuaris més joves. 

A més, en aquesta edició, els estudiants s’han centrat en temes més enllà del món de la moda, però que tenen un paper fonamental en la manera de relacionar-nos, consumir i mostrar-nos en l’actualitat. En definitiva, plasmen els canvis que els estils de vida del món contemporani. 

El paper de la nuesa en l’art, la comunicació en moments de crisis mundials, el brànding d’un país, les relacions interpersonals en l’era de les xarxes socials, l’univers del cine de terror com a estratègia de consum impulsiu o els moviments socials com a eina discursiva empresarial són alguns dels temes que s’han desenvolupat enguany. 

A continuació els pots conèixer: 

Inés Gibernau

Aquest projecte de final d’estudis té com a objectiu avaluar la influència de les noves tecnologies i les xarxes socials en la comunicació interpersonal. L’estudiant explora així diferents nivells d’interconnexió entre el món físic i el digital. 

Principalment, la investigació se centra a comprendre les relacions interpersonals des d’un punt de vista psicològic, endinsant-se en l’evolució de l’efecte que tenen les XXSS per conèixer persones i com afecta en la definició del concepte relació avui en dia. 

El projecte conclou amb la importància que els influencers virtuals tindran en el ciberespai i l’exponencial creixement de l’experiència d’usuari en el metavers, fins a igualar a la física. 

Andreas Bernardo Petersson

La investigació aborda el concepte de Nation Branding, la seva raó de ser, naturalesa i característiques. Per fer-ho, l’estudiant se centra en Suècia, el seu país natal, analitzant alguns dels agents més utilitzats per donar-lo a conèixer a través dels canals de comunicació i màrqueting. 

Un país que es caracteritza per uns valors sempre implícits en els seus missatges: innovació, obertura, cura i autenticitat. Però que, tanmateix, presenta diferents contradiccions al llarg de la seva història, com ara la seva relació amb el poble indígena o la producció massiva de productes de consum ràpid. Destaquen figures mediàtiques que apareixen com abanderats d’uns missatges que sempre queden en l’imaginari col·lectiu com Abba, Ingmar Bergman, Olof Palme o la misma Greta Thunberg. Però, què hi ha darrere d’aquesta imatge que projecta el país? 

Luca Simone

Aquest projecte analitza l’ús estratègic i el discurs que certes marques fan dels moviments socials pel seu propi benefici. La investigació se centra en el context, la psicologia de la societat de consum, l’estratificació o les implicacions cognitives. També analitza les diferències entre col·lectivisme i individualitat i aborda diferents casos d’estudi.

Després de l’anàlisi, l’estudiant resumeix que son les grans marques qui dirigeixen aquests moviments i que la col·lectivitat cada vegada més està desapareixent, convertint la societat en una massa menys crítica i més adormida. 

Catinca Negut

L’estudiant analitza el rol de les pel·lícules de terror en el món contemporani. Aquest gènere cinematogràfic, que es caracteritza per la seva fantasia i misticisme, implica unes connotacions psicològiques regides per les emocions i la passió que estableixen un compromís emocional amb els consumidors. 

Similar al neuromàrqueting, els missatges que transmeten els films generen a l’espectador una connexió més profunda i crea amb ell una relació de consum més emocional. De fet, diversos dissenyadors o firmes han optat per recollir elements d’aquest gènere en diferents accions com a estratègia de marca.

Eduardo Tornero

Aquesta tesi vol comprendre l’evolució de l’expressió individual de la figura nua en l’art, els seus canvis en la cultura popular i el seu paper en el sistema educatiu. 

L’evolució de l’ésser humà ha sofert una censura en la llibertat de la representació i expressió de la nuesa i no queda clar aquestes restriccions s’hagin superat actualment, particularment tenint en compte les diferents penalitzacions que les xarxes socials apliquen. 

Per solucionar aquesta problemàtica, assenyala la importància del màrqueting i la publicitat com eines per educar la societat a través d’imatges més transparents i transmetre un pensament crític que permeti analitzar les diferents realitats per tal d’entendre el seu context, així com subratllar la importància del pensament col·lectiu i inclusiu que reseprenti a tota la comunitat.