NEW LEARNING ENVIRONMENTS
EXPLORE IED BARCELONA
 

Col·lecció: COLOUR ME IN | Fashion

Col·lecció: COLOUR ME IN

NEW LEARNING ENVIRONMENTS

L’IED Barcelona, en col·laboració amb l’empresa especialitzada en equips d’oficina Sedus, planteja nous espais i experiències educatives per a escoles, institucions, organitzacions privades i entorns virtuals.

Els estudiants del Títol de Grau en Ensenyaments Artístics Superiors en Disseny d’Interiors i Disseny de Producte van repensar nous models educatius com a part del seu projecte final d’estudis. Les propostes neixen de la necessitat de dissenyar no només espais o productes, sinó també serveis seguint els nous estils d’aprenentatge, mètodes, conceptes… tenint en compte aspectes com l’atmosfera, la iluminació, els colors, les formes o els materials. 

“Aquesta és una generació resilient que ha experimentat de primera mà les conseqüències que va suposar el confinament i que ara, en el seu projecte de final d’estudis, analitza i proposa alternatives”, explica Raffaella Perrone, directora de l’escola de Design.

Juntament amb Sedus, els estudiants han investigat i analitzat durant cinc mesos nous conceptes com els entorns phygital o el canvi de paradigma en els processos d’aprenentatge tant col·laboratius com d’autoaprenentatge, a partir d’un punt de vista més experiencial. A més, l’empresa de mobiliari d’oficina ha estat present en diferents fases del procés de desenvolupament dels projectes donant suport i guia als estudiants. 

“Estic encantat amb la creativitat de les idees i els diferents punts de vista”, diu Ernst Holzapfel, director de màrqueting de Sedus Stoll AG, que va assistir a la presentació dels projectes. “Els estudiants de l’últim any han desenvolupat conceptes amb visió de futur que no havia vist abans. Les propostes d’alta qualitat. Ha estat una experiència enriquidora i un plaer per a Sedus donar suport a aquest projecte com a col·laborador”.

Descripcions dels projectes
 

Midori

Daria Gorkun

Disseny de Producte

‘Midori’ és un sistema de mobiliari ergonòmic per a les biblioteques del futur, enteses com a santuaris d’informació que afavoreixen l’aprenentatge a través d’un ambient de calma i pau. Per a això, el disseny aposta per formes orgàniques i arrodonides, així com per l’ús de materials naturals que s’integren perfectament en un entorn obert a la naturalesa. Apostant pel disseny paramètric, el mobiliari contempla tant emmagatzematge de material físic com digital i incorpora tecnologies de realitat augmentada per a poder-los consultar.

Freya

Olivia Wärme

Disseny de Producte

‘Freya’ és un sistema de mobiliari modular i multifuncional per a millorar el temps lliure o d’espera a les zones de pas de les institucions acadèmiques. A partir d’una paleta de colors vius, inspirada en la naturalesa nòrdica, la proposta vol aportar dinamisme i confort a aquests espais, sovint oblidats, per poder socialitzar, estudiar o bé esperar.

Funda Mental

Conrado Scopinaro

Disseny de Producte

Fet amb un material biodegradable i flexible, ‘Funda Mental’ és un sistema de seients adaptables a diferents necessitats, pensat per a espais oberts, interiors i exteriors, i fabricat en impressió 3D. En particular, respon a les necessitats de l’usuari nòmada que no necessita un entorn físic concret on treballar o estudiar. El producte ofereix diferents funcionalitats i permet generar moments de socialització, així com entorns on trobar calma i tranquil·litat.

E.V.E.

Iker Borde

Disseny de Producte

‘E.V.E ‘(Entorn Virtual Educatiu) explora el futur de l’educació a través de la integració de la realitat augmentada i virtual. Per a això, proposa un sistema de RV orientat a millorar la comunicació i cooperació entre estudiants de tot el món. Creuant els límits entre el món físic i el virtual, l’estudiant ha concebut una taula Link, que permet regular l’alçada, amplària i forma, a manera de llenç en blanc on projectar diverses experiències educatives. El disseny és plegable i permet emmagatzemar-se per tal d’alliberar espai a l’aula.

Centre per a la Educació Agrícola de les Glòries

Adrià Vilar

Disseny d’Interiors

L’estudiant proposa localitzar al Parc de les Glòries de Barcelona un centre per educar en agricultura. Sota el nom ‘CEAG’, a partir de les sigles, aquest espai està pensat per a promoure un autoaprenentatge teòric i pràctic. Punt verd emblemàtic del centre de la ciutat, el disseny dels diferents espais que el componen el projecte segueixen les quatre fases del procés agrícola (germinació, plantació, cultiu i recol·lecció) com a metàfora del recorregut dels usuaris.

Terracotta

Nicoleta Mantoan

Disseny d’Interiors

‘Terracotta’ neix de la necessitat de repensar el sistema de producció i consum de la indústria alimentària. Inspirant-se en la cultura dels monestirs, l’estudiant proposa un espai on generar un nou sistema gastronòmic, més conscient i responsable. Prenent com a referència el monestir de Santa Mónica, situat prop del Mercat de la Boqueria a Barcelona, l’objectiu del projecte és crear un sistema circular en el qual oferir menjar, impartir workshops i investigar nous biomaterials.

Ephemeral pavillion

Chloe Groch

Interior Design

A partir d’una investigació sobre l’impacte dels entorns que vetllen per la salut mental dels estudiants, ‘Ephemeral pavillion’ es concep com un refugi en contacte amb la naturalesa que ofereix aules, sales d’exàmens i una àrea sensorial. La seva ubicació i disseny volen trencar amb la rutina i els estats negatius per tal d’ajudar els estudiants a millorar el seu rendiment acadèmic.

Wupen

Eli Yang

Disseny de Producte

‘Wupen’ és un moble d’oficina per a exteriors/interiors que vol treure a l’usuari d’entorns rutinaris per a afavorir el seu aprenentatge i socialització. S’adapta a diferents espais, tant oberts com tancats, proporcionant una gran versatitilitat,i allunyant-se, així, d’estructures rígides o jeràrquiques i convidant a la col·laboració i comunicació entre persones.