Manuel Outumuro revela el Premi al Millor Shooting de Fashioners of the World 2020
EXPLORE IED BARCELONA
 

Col.lecció: Raza | Fashion

Col.lecció: Raza

Manuel Outumuro revela el Premi al Millor Shooting de Fashioners of the World 2020

El fotògraf Manuel Outumuro ha revelat els millors shootings de les col·leccions de final de carrera Fashioners of the World 2020, mesos després de la desfilada anual de graduats de l’IED Barcelona Escola Superior de Disseny. Degut al context del confinament, els estudiants del Títol de Grau en Ensenyaments Artístics Superior de Disseny de Moda i del BA (Hons) in Fashion Design van disparar els seus shootings en condicions excepcionals fet que confereix un valor especial als seus treballs realitzats des de casa seva.

Pilar Pasamontes, Directora Científica de Moda de l’IED Barcelona i Julia Weems, directora de l’escola de moda, han visitat a Outumuro al seu estudi, situat en l’emblemàtic Palau Fonollar de Barcelona, per a parlar sobre el procés de treball i els resultats, així com per a donar a conèixer les propostes guardonades.

En aquest sentit, Outumuro ha recalcat el nivell dels treballs rebuts. “No sé si és que tenen molt bons professors i que el centre és perfecte, però el nivell de tots els treballs em va sorprendre. No és fàcil fer una foto de moda; és fàcil fer un selfie”.

Durant la trobada, Pilar Pasamontes ha posat l’accent en l’esforç que els estudiants de Moda van realitzar per a tirar endavant les seves propostes, ja que “estaven en pandèmia i ho van fer amb el mínim que tenien a casa”.

El primer premi ha recaigut en Laura Pérez pel seu shooting de la col·lecció Atila. “Els llimbs blancs que ha utilitzat emfatitza i posa el contrapunt gràfic a aquesta col·lecció, que em va encantar també en tot el que es refereix a la indumentària i els complements”, explica Outumuro. “Té un marcat caràcter gràfic”, va afegir.

A causa de l’alta qualitat dels shootings presentats, el fotògraf ha volgut també atorgar un segon i tercer premi a Hekla, de Margarita Dalit, i Ser, de Sofía Adell, respectivament.

De Hekla subratlla la seva “certa nostàlgia i aspecte postindustrial”, mentre que la proposta de Sofía Adell destaca perquè “l’atmosfera d’intimitat, de confortabilitat en la peça, està molt ben reflectida en el shooting”.

La història darrere d’una fotografia

En una xerrada prèvia a l’anunci dels premis, el reconegut fotògraf ha compartit amb Pasamontes la seva visió sobre la fotografia de moda, una disciplina que “a part de recollir l’estil i la mirada del fotògraf que defineix el llenguatge visual de l’artista, ha de ser molt respectuosa amb la indumentària”. “Que ens desperti emocions, emocions trobades; a vegades fins una mica de rebuig tampoc ve malament, perquè ens fa qüestionar-nos coses. El cas és que no ens deixi indiferents”, ha afegit.

Així mateix, ha emfatitzat la importància d’explicar històries: “Cal donar un paper perquè algú l’interpreti i així es converteixi en la protagonista d’Alicia al país de les meravelles, que és l’últim tema que vaig fer per a El País; en l’heroïna de l’últim any en Marienbad… Aquests temes que, encara que després no es plasmin d’una forma molt concreta i molt òbvia, sí que donen lloc a una història i a un relat dins d’un editorial”.

Reviu l’entrevista aquí

IED Forward
+