Inaugurem Point Two, un espai tecnohumanista dedicat a la investigació aplicada al disseny
EXPLORE IED BARCELONA
 

Col·lecció: COLOUR ME IN | Fashion

Col·lecció: COLOUR ME IN

Inaugurem Point Two, un espai tecnohumanista dedicat a la investigació aplicada al disseny

L’IED Barcelona Escola Superior de Disseny amplia el seu espai formatiu amb IED Point Two, un entorn dedicat a la investigació de l’enllaç entre tecnologia i humanitat amb el disseny com a eix vertebrador. Situat a 400 metres de la seu principal, IED Point Two es concep també com un espai en contínua evolució i interacció amb Point One -la escola laboratori de l’IED Barcelona del carrer Biada-, sota una perspectiva global, cosmopolita i interconnectada amb el context urbà.

La Quarta Revolució industrial exigeix redefinir els espais formatius per adaptar-los a les necessitats derivades de l’impacte tecnològic. Des de l’inici, l’IED ha estat motor de canvi atent a les transformacions actuals, apostant per metodologies creatives i apropant la demanda del mercat laboral a l’aprenentatge dels estudiants. Amb IED Point Two es fa un pas endavant oferint un entorn no només de formació, sinó també de transformació mitjançant el desenvolupament de projectes innovadors.

“IED Point Two es planteja com un espai que estableix un diàleg amb el futur”, explica Alessandro Manetti, director de l’IED Barcelona i des de l’any 2019 també CEO del grup a Espanya. “Un punt de trobada entre l’ésser humà i la tecnologia, a través de la metodologia del disseny, amb l’objectiu de formar i preparar a les persones davant els reptes plantejats per la tecnologia en un escenari cada vegada més accelerat, incert i complex” , continua.

Tanmateix, també es posiciona per un model pedagògic obert, inclusiu i tailor-made, superant els límits de les noves professions i vinculant el teixit empresarial amb la formació acadèmica. “Apostem per un espai de connexió amb el mercat empresarial que utilitza noves metodologies de treball, pròpies de l’IED, per replantejar el sistema educatiu actual, donant un pas endavant i escurçant les escletxes educació-empresa i tecnologia-humanisme“, afegeix Alessandro Manetti.

DOS ESPAIS: Humanisme i tecnologia

De la voluntat de contribuir a la definició de nous formats educatius neix IED Point Two, que es nodreix de l’experiència de la seu principal i, alhora, la complementa mitjançant projectes que anticipen necessitats futures humanitzant la tecnologia a través del disseny.

Al barri barceloní de Gràcia, l’espai es concep com un llenç en blanc. Un entorn que s’obre a la promoció de soft skills, competències inherents a l’ésser humà, com la creativitat, la resolució de problemes complexos, noves formes de lideratge, gestió d’equips o el pensament crític, i a l’experimentació mitjançant projectes estretament vinculats amb la ciutat.

Un total de 2.000 metres quadrats distribuïts en set plantes que integren aules flexibles i dinàmiques i conviden a utilitzar metodologies creatives que generin innovació. El mobiliari respon a aquestes necessitats tenint en compte la seva practicitat i funcionalitat. També s’han habilitat set sales per al desenvolupament de projectes en equips multidisciplinaris i dues “silent rooms”. Entorns per al creixement personal són, així mateix, essencials a l’edifici, a més de dos espais oberts i diàfans que permeten jugar amb la distribució en funció dels requisits de cada projecte.

La remodelació arquitectònica de l’espai s’ha dut a terme per Franconi Architects, el mateix estudi que es va ocupar de les obres de l’IED Point One en 2011. Aquesta primera seu va marcar un abans i un després en els entorns formatius, al superar el concepte tradicional de aula mitjançant laboratoris vius en constant adaptació als ràpids avenços tecnològics.

DISSENYAT MITJANÇANT PROCESSOS DE CO-CREACIÓ

La distribució dels espais és fruit de diferents processos de co-creació en els quals han intervingut els agents actius de l’IED: alumnes, docents, staff i alumni.

Al llarg de tres sessions de treball, no només es van abordar els espais, sinó que també es va posar especial èmfasi en l’experiència de l’usuari mitjançant tècniques de gamification i prototipat ràpid, per entendre com seria el funcionament i quins serveis resultarien indispensables per als futurs estudiants. “La clau de l’anàlisi és situar els usuaris al centre, tant estudiants, com docents i staff, i analitzar les seves necessitats d’aprenentatge, investigació, comunicació i intercanvi, tenint en compte l’evolució del món contemporani“, explica Alessandro Manetti.

En el nou edifici s’han instal·lat departaments específics que connecten el teixit empresarial i la formació: Future Innovation Tailor-Made School (FITS), l’Innovation Lab (ill.), IED Empreses, Career Services i les oficines de Formació Avançada. Cadascun d’ells ofereix una interacció concreta amb el mercat laboral, brindant la possibilitat de desenvolupar propostes que es converteixin en projectes reals per millorar el benestar de les persones (ill.) o programes de formació a mida per a empreses o institucions (FITS).

P1566050_espaciossantsalv

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close