Honda CR Dakar: la moto de resistència del futur
EXPLORE IED BARCELONA
 

PROJECTE: CUPRA DUOS | Design

PROJECTE: CUPRA DUOS

Honda CR Dakar: la moto de resistència del futur

París-Dakar 2030: Es presenta a competició una moto 100% elèctrica, amb bateries recarregables i extraïbles que substitueixen al dipòsit de combustible. Feta de materials com a fibra de carboni, titani o magnesi, amb una cambra gopro integrada per a seguir en primera persona la conducció del pilot i un sistema de navegació roadbook amb accés a les dades del recorregut, la nova proposta està pensada per a canviar per complet l’experiència de conduir pels paisatges de la competició París-Dakar.

No és ciència-ficció, sinó la proposta de l’estudiant de Disseny de Transport de l’ IED Barcelona Guillem Garriga, qui va plantejar per al seu treball de final d’estudis la “Honda CR Dakar proto”, un vehicle que segueix la línia de disseny que Honda està creant en el seu estudi Honda R&D a Roma i incorpora una visió de futur en el camp de la competició de dues rodes.

L’alumne va concebre un disseny innovador, arriscat i resistent posant especial atenció en l’emoció de conduir, la seguretat i a la funcionalitat. Utilitza materials lleugers per a poder resistir les condicions d’aquesta mena de proves i amb menys peces que les motos tradicionals per a facilitar reparacions i manteniment.


Fruit d’una profunda recerca, el model es caracteritza també per la seva adaptabilitat a condicions hostils i la seva ergonomia, que facilita una conducció àgil i còmoda, així com pel seu sistema d’il·luminació amb leds integrats, que permeten una conducció òptima durant els trams nocturns de la ruta.

L’autor del projecte, graduat en el Títol Superior en Disseny de Transport aquest any 2020 en  l’ IED Barcelona, va focalitzar el seu disseny en la marca Honda, arran de la seva etapa de pràctiques en Honda R&D, que es va oferir a patrocinar la realització de la seva tesi. La col·laboració de l’estudiant amb Honda va néixer en 2018, quan va ser seleccionat per a realitzar les seves pràctiques després de guanyar l’Honda Design Competition – Reinvent the Concept of Fun, que va comptar amb Valerio Aiello, Design Section Manager d’ Honda R&D Europe, com a part del jurat.

“L’Honda CR Dakar dissenyada per Guillem com la seva tesi final per a l’ IED mostra tota la seva passió per les motocicletes i les seves grans habilitats de disseny. Estem molt contents d’haver col·laborat amb ell durant el desenvolupament del projecte”, assegura Simone Cilli, Honda R&D a Europa.

Guillem té molt clar que orientarà la seva carrera professional en l’àmbit del disseny de motocicletes, un camp de la mobilitat sobre el qual assenyala la importància de l’electrificació: “Encara que ja és una realitat, en les motos, només les petites cilindrades com les escúters de sharing o de les d’ús urbà aprofitin al 100% els beneficis de l’energia elèctrica i les bateries. Cal implementar aquestes tecnologies a més varietats de motocicletes”.

IED Forward
+