Campanyes contra les violències masclistes per Oxfam Intermón
Sol·licitar informació

subir

Campanyes contra les violències masclistes per Oxfam Intermón

El disseny és una eina clau per al desenvolupament de qualsevol societat. Utilitzar-ho conscient i responsablement és un dels valors amb els quals l’IED Barcelona educa als seus alumnes. Des de l’ètica i el compromís social per generar un impacte positiu en el nostre entorn, l’Àrea de Visual Communication ha col·laborat amb l’ONG Intermón Oxfam en la ideació d’estratègies de comunicació i disseny per desenvolupar campanyes pilot en defensa dels drets de la dona i contra la violència de gènere.

Com utilitzar la creativitat i el disseny per lluitar contra una de les més devastadores violacions dels drets humans?

“Tota creativitat en la comunicació i el disseny ha de sostenir-se sobre una estratègia i una profunda comprensió del que passa al món real. Amb aquestes dues campanyes s’intenta generar canvis en la societat provocant noves percepcions del problema i contextualitzant la violència masclista perquè els targets puguin entendre-ho i identificar-s’hi”. Rory Lambert, director dels projectes de final de carrera.

Intermón Oxfam lluita per construir un futur millor, en el qual totes les persones puguin gaudir dels seus drets i oportunitats. El repte plantejat als alumnes del Títol Superior en Disseny Gràfic i el Diploma IED in Creative Advertising and Branding per al seu projecte de final de carrera era crear una campanya global que donés visibilitat al treball que l’ONG realitza contra les violències masclistes i sensibilitzar a la societat.

Projecte: DiccionariOxfam

Alumna: Sonmi Han (Corea del Sur)

Curs: Títol Superior en Disseny Gràfic

DiccionariOxfam és una plataforma que anima a les noves generacions a reinventar el llenguatge per eliminar termes i expressions masclistes presents a la llengua espanyola. La proposta sorgeix de la necessitat de crear consciència en la nostra societat sobre el poder que tenen les paraules. Mitjançant les aplicacions digitals i físiques es poden introduir nous termes o redefinir el significat d’altres ja existents en la plataforma per generar un nou univers que acabi amb els estereotips de gènere.

Projecte: 100 años esperando

Alumne: Daniel Carreño (Colombia)

Curs: Diploma IED in Creative Advertising and Branding

“100 años esperando” és una campanya de comunicació que parteix de les constatacions de diferents estudis que assenyalen que per aconseguir una igualtat de gènere encara falta un segle. La proposta vol emfatitzar el temps d’espera fins a arribar a la completa igualtat. Amb l’objectiu de generar un canvi de mentalitat, es proposa la celebració d’esdeveniments que comencin intencionadament amb 10-15 minuts de retard, així com el desenvolupament de creativitats BTL en espais destinats a esperar, com a estacions d’autobusos o aeroports, per fer reflexionar a la població i animar-los a contribuir en la causa. A partir d’aquests espais que sovint provoquen situacions tibants i de frustració, la campanya busca conscienciar a la població i animar-la a participar a través de les seves xarxes socials per generar un major impacte en la nostra societat.

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close