BEST THESIS 2021: LA CREATIVITAT COM A FORÇA DE TRANSFORMACIÓ
EXPLORE IED BARCELONA
 

Col·lecció: MELANCOLÍA | Fashion

Col·lecció: MELANCOLÍA

BEST THESIS 2021: LA CREATIVITAT COM A FORÇA DE TRANSFORMACIÓ

La creativitat com a força transformadora és el fil conductor dels treballs de final d’estudis de Giacomo di Paolo, Andrea Rovira, Gaia Pantalone, Eleanor Berney i Hadi Hissi, els estudiants de l’IED Barcelona guardonats en els Best Thesis Awards 2021.

Des de les àrees de Moda, Management & Design Strategies, Design i Visual Communication, han abordat en les seves tesis el desenvolupament de solucions per a àmbits molt diversos: l’estètica com a expressió d’un profund univers personal, l’ús del ASMR com a estratègia de màrqueting, el turisme del futur o la redefinició de la comunicació visual de l’espai urbà.

Totes les propostes comparteixen el segell IED Barcelona: innovar a través del pensament del disseny. Així, els projectes guardonats són resultat d’un procés creatiu desenvolupat en diferents fases: des de la recerca, passant per la ideació i el prototipat, fins a arribar a la proposta final. Aquests són els resultats:

Col·lecció: Pop Porn

Estudiant: Giacomo di Paolo

Título de Grau en Ensenyaments Artístics Superiors de Disseny de Moda

Pop Porn s’inspira en la cultura pop des d’una mirada intimista i reivindicativa que beu del viatge de descobriment sobre el món queer i les teories de sexualitat i gènere. Folklòriques, celebritats televisives o la bandera d’Espanya són alguns dels elements presents en l’estampat de les peces, al costat d’una paleta de colors que combina tons freds i càlids, amb protagonisme de groc, vermell, blau marí, “verd guàrdia civil”, negre i marró.

Utilitzant una variada carta de teixits, de naturals a sintètics, de sastrería a tècnics, els looks, de siluetes i estils eclèctics, ofereixen una visió fresca, divertida i sensual de la moda masculina. Des de cotilles de pell i leggins fins a texans, jaquetes o pols desconstruits, la col·lecció està repleta de les referències artístiques i culturals que alimenten l’univers creatiu de l’estudiant.

Projecte: The Role of ASMR in Future Advertising

Estudiant: Andrea Rovira

BA (Hons) Fashion Màrqueting & Communication

Aquest projecte explora l’ús de la Resposta Sensorial Meridiana Autònoma (ASMR en les seves sigles en anglès) en la comunicació de les marques per a connectar de forma més profunda amb els seus públics.

L’ ASMR és un fenomen sensorial, popularitzat en els últims anys en format vídeo i especialment a través de plataformes socials, que provoca una sensació plaent, de formigueig i relaxació, en l’espectador. En un context com l’actual, on existeix una sobresaturació d’informació i publicitat, aquesta proposta aborda les possibilitats de l’ASMR per a desenvolupar un tipus de publicitat immersiva i sensorial.

 

Projecte: Starbound

Estudiant: Hadi Hissi

Bachelor of Arts in Product Design

Starbound és una càpsula pressuritzada i propulsada per globus per a viatjar des de la costa de Barcelona fins a l’estratosfera. El projecte explora així des d’una visió innovadora les possibilitats del turisme espacial per a la futura redefinició del sector a la Ciutat Comtal.

Concebut per a transportar a quatre passatgers, el disseny del receptacle compta amb grans finestres per a una vista panoràmica de la terra i l’espai. El seu interior, amb seients inclinables i ajustables i un sostre de llum intel·ligent que sembla fusionar-se amb l’ambient de l’exterior, afavoreix la creació d’una atmosfera agradable i segura durant el trajecte.

 

Projecte: Creixem

Estudiants: Gaia Pantalone i Eleanor Berney

Bachelor of Arts in Motion Graphics and Video i Bachelor of Arts in Graphic Design 

La llum és la principal font d’inspiració d’aquest projecte, orientat a millorar el sistema gràfic de la ciutat de Barcelona, així com la interacció d’aquesta amb els seus habitants.

Creixem es centra en els nous eixos verds de l’Eixample desenvolupant una proposta que fusiona urbanisme, comunicació visual i mobilitat. Una part del projecte consisteix en la creació de nova senyalística i de campanyes informatives que tracten de simplificar la comunicació visual existent per a fer-la més inclusiva i intuïtiva.

Dins de la proposta de nova senyalització, destaca la inclusió de l’enfocament de gènere neutre, així com d’un mapa dels serveis de mobilitat de la zona o cartells informatius sobre els eixos verds.