Beabloo AI Award for Design
Sol·licitar informació

subir

Beabloo AI Award for Design

Beabloo i l’IED Barcelona Escola Superior de Disseny lliuren els premis del Beabloo AI Award for Design, el primer concurs en què la Intel·ligència Artificial escull els millors dissenys. Els projectes s’han triat a partir de l’interès que han generat en els visitants de l’exposició que s’ha fet al vestíbul de l’IED Barcelona del 20 de maig al 7 de juny. Intel, partner de Beabloo, ha patrocinat aquests premis

Per primera vegada, gràcies a la intel·ligència artificial i amb la incorporació d’analítica de vídeo, s’han escollit els projectes més interessants per l’audiència. Minerva ha estat el motor d’intel·ligència artificial de Beabloo encarregat de la tria dels millors dissenys. A través de la detecció de patrons facials i observant l’atenció de l’audiència, Minerva ha assenyalat els dissenys que més èxit han tingut durant l’exposició i a través de la cartelleria digital, a l’IED Madrid i al seu estand del Retail & Brand Experience World Congress.

Els projectes guanyadors han cridat l’atenció dels visitants per la seva capacitat de ser personalitzables, fet que permet, a l’usuari, crear el seu disseny propi. També destaquen les propostes que plantegen una experiència gastronòmica que trenca amb els esquemes de l’usuari i li genera un impacte. De la mateixa manera, la proposta estètica i la comunicació dels projectes també han tingut un paper clau en el procés de presa de decisions.

El primer premi ha estat per a les ulleres “BRNOut”, de Pep Gelis i Massimo Novicelli; és un disseny que permet incorporar-hi diferents lents segons el moment i les necessitats de l’usuari amb una estètica “retro” i uns colors cridaners. “T-Dnight”, de Carolina Oliveira i Maria Paula Fdez-Abor, ha estat la proposta que ha aconseguit el segon premi, un disseny d’ulleres realitzades a través de fabricació digital amb la muntura reflectant.

D’una altra banda, la proposta “Fruit Leather Bowls”  de Gabriela Torres, ha rebut el premi Special Mention: RBEWC Professional Award, una menció especial que ha despertat més interès als visitants del RBEWC. La proposta de l’estudiant proposa convertir la fruita en objectes comestibles generant una nova experiència sensorial i nutritiva pels esmorzars convertint els ingredients en productes.

La Intel·ligència Artificial com a jurat

Beabloo ho ha fet possible gràcies a Minerva, el seu motor d’Intel·ligència Artificial que aprèn automàticament de les preferències de l’audiència per optimitzar la gestió dels continguts. Gràcies a un sistema de visió artificial, Minerva connecta patrons facials i observa l’atenció de l’audiència sobre cadascun dels continguts exposats. A més a més, associa visualitzacions amb continguts. Durant més de dues setmanes, el sistema ha anat descartant, d’una manera autònoma, els projectes que han rebut menys interès.

D’aquesta manera, la digitalització i la visió artificial han fet possible que el veredicte del concurs hagi estat més objectiu i que s’hagi basat en les preferències dels espectadors. Però aquesta funcionalitat no és l’única que pot oferir Minerva, ja que, a més a més de les preferències de l’audiència, pot aprendre de les seves dades demogràfiques, si s’integra amb analítica d’audiència. Vinculada a sistemes de vendes, és capaç d’anar un pas més enllà en el procés de presa de decisions, ja que pot mostrar, en la cartelleria digital, els productes que més es venen i en la franja horària més adequada. Si s’integra amb sistemes de gestió de l’estoc, pot ajudar a ensenyar productes que un negoci té en excés o bé els productes que es vulguin vendre.

Dissenys transgressors

Els dissenys que s’han presentat durant l’exposició són fruit del projecte transversal dels estudiants del Títol Superior en Disseny de l’IED Barcelona. Estudiants de disseny de moda, producte, gràfic, transport i interiors han treballat conjuntament reflexionant amb materials sostenibles com el suro, tot plantejant estratègies de comunicació i incorporant-hi l’ús de noves tecnologies i ulleres produïdes mitjançant fabricació digital.

L’experiència ha permès saber els dissenys que han cridat més l’atenció dels visitants i de quina manera s’ha percebut la proposta. Aquest tipus d’accions són essencials per als futurs dissenyadors: el fet de provar aquests prototips i de saber l’interès que generen en el públic potencial permet dissenyar propostes més afins a les realitats del públic objectiu.

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close