Taller de Co-creació i Service Design
Sol·licitar informació

subir

Taller de Co-creació i Service Design

13-02-2014

Dijous 13 de febrer es realitzarà un taller a l’IED Barcelona sobre Co-creació i Service Design en el marc dels cursos de l’àrea de Management de l’escola. L’esdeveniment consisteix en explorar col·laborativament aquestes metodologies d’innovació i disseny centrades en els usuaris, clients, gestors, etc. Es treballarà en grups reduïts per aplicar les diferents tècniques i facilitar, a través del “learning by doing”, la comprensió de les possibilitats de la co-creació i del service design en la creació de valor per a les persones i per als negocis.

Estarà impartit per Mercè Graell, coordinadora del màster en Design Management de l’IED Barcelona i especialista en estratègies de recerca de disseny i de co-creació participativa amb usuaris per al service i business design. És Design Manager a DESIGNIT, consultoria internacional d’innovación i disseny.

Com serveix la co-creació a una empresa innovadora?
La co-creació involucra activament a tots els interessats o stakeholders (els equips interns, clients, proveïdors, consumidors, usuaris, dissenyadors…) en el procés de disseny per assegurar que els serveis i productes compleixen o excedeixen les necessitats i expectatives de les persones a les quals serveixen. Les eines i tècniques de co-creació funcionen a nivell col·lectiu. Mitjançant l’activació de la creativitat col·lectiva, les persones tenen el poder de treballar junts per desplegar les seves expectatives, explorar escenaris futurs i generar noves oportunitats basades en els seus coneixements i experiències. D’aquesta manera, els processos de co-creació generen excel·lents resultats per a la innovació en la pràctica de disseny.

I el service design?
Un servei es pot definir com una sèrie d’interaccions entre l’usuari i l’empresa, al llarg d’un temps determinat, que generen valor. El service design treballa la innovació sobre el model de prestació del servei per proporcionar la millor experiència d’usuari possible, definint quan i com produir les interaccions amb l’usuari (punts de contacte) per deixar una petjada positiva en la ment de la gent i reforçar la fidelitat del client. Així doncs, el service design consisteix en crear valor per a l’usuari, per al negoci, i per a l’organització.

En el taller s’aprendrà a canalitzar les necessitats i expectatives de futur de les persones en la creació d’un servei que els aporti valor. S’aplicaran tècniques com el experience mapping (co-creació) i el user journey (service design), entre d’altres.

Data: 13 de febrer de 2014
Hora: de 18.30 a 21.30
Lloc: Aula Magna de l’IED Barcelona (Biada, 11)
Idioma: espanyol
Accés: Gratuït i obert per tot el públic. Places limitadas, reservar abans del 10 de febrer a: eventos@bcn.ied.es

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close