Taller de Co-creació i Service Design
EXPLORE IED BARCELONA
 

Projecte: Síntesi | Visual

Projecte: Síntesi

Taller de Co-creació i Service Design

13-02-2014

EventAttendanceMode
IED Barcelona
Biada 11 Barcelona, 08012
IED Barcelona
free
IED Barcelona
Taller de Co-creació i Service Design Taller de Co-creació i Service Design Taller de Co-creació i Service Design

Dijous 13 de febrer es realitzarà un taller a l’IED Barcelona sobre Co-creació i Service Design en el marc dels cursos de l’àrea de Management de l’escola. L’esdeveniment consisteix en explorar col·laborativament aquestes metodologies d’innovació i disseny centrades en els usuaris, clients, gestors, etc. Es treballarà en grups reduïts per aplicar les diferents tècniques i facilitar, a través del “learning by doing”, la comprensió de les possibilitats de la co-creació i del service design en la creació de valor per a les persones i per als negocis.

Estarà impartit per Mercè Graell, coordinadora del màster en Design Management de l’IED Barcelona i especialista en estratègies de recerca de disseny i de co-creació participativa amb usuaris per al service i business design. És Design Manager a DESIGNIT, consultoria internacional d’innovación i disseny.

Com serveix la co-creació a una empresa innovadora?
La co-creació involucra activament a tots els interessats o stakeholders (els equips interns, clients, proveïdors, consumidors, usuaris, dissenyadors…) en el procés de disseny per assegurar que els serveis i productes compleixen o excedeixen les necessitats i expectatives de les persones a les quals serveixen. Les eines i tècniques de co-creació funcionen a nivell col·lectiu. Mitjançant l’activació de la creativitat col·lectiva, les persones tenen el poder de treballar junts per desplegar les seves expectatives, explorar escenaris futurs i generar noves oportunitats basades en els seus coneixements i experiències. D’aquesta manera, els processos de co-creació generen excel·lents resultats per a la innovació en la pràctica de disseny.

I el service design?
Un servei es pot definir com una sèrie d’interaccions entre l’usuari i l’empresa, al llarg d’un temps determinat, que generen valor. El service design treballa la innovació sobre el model de prestació del servei per proporcionar la millor experiència d’usuari possible, definint quan i com produir les interaccions amb l’usuari (punts de contacte) per deixar una petjada positiva en la ment de la gent i reforçar la fidelitat del client. Així doncs, el service design consisteix en crear valor per a l’usuari, per al negoci, i per a l’organització.

En el taller s’aprendrà a canalitzar les necessitats i expectatives de futur de les persones en la creació d’un servei que els aporti valor. S’aplicaran tècniques com el experience mapping (co-creació) i el user journey (service design), entre d’altres.

Data: 13 de febrer de 2014
Hora: de 18.30 a 21.30
Lloc: Aula Magna de l’IED Barcelona (Biada, 11)
Idioma: espanyol
Accés: Gratuït i obert per tot el públic. Places limitadas, reservar abans del 10 de febrer a: eventos@bcn.ied.es

IED Forward
+