subir

Postgrau en Fashion Product Management

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 3 mesos

Data d'inici: 17 de gener 2019

Horari: Dilluns a divendres de 18.30h to 22.40 h

Crèdits: 30*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El Postgrau en Fashion Product Management està enfocat a donar una visió estratègica del funcionament del producte moda, tenint en compte el posicionament i els valors de marca. Mostra com optimitzar les col·leccions des de la idea inicial fins al consumidor final, amb la finalitat de crear propostes que siguin diferents a les de la competència, aportant coneixements de processos de producte (adreça eficient i gestió), estratègies de màrqueting i comunicació així com mecanismes d’inspiració i desenvolupament de tendències amb una base creativa i cultural.

 El contingut curricular del postgrau està orientat a desenvolupar l’equilibri entre la part analítica i la part creativa que un professional de producte moda ha d’aprendre a manejar, a més de coneixements de totes les àrees funcionals (retail, visual, adreça d’art, comunicació) amb les quals ha de relacionar-se per integrar la proposta de producte al mercat a través d’una estratègia de marca 360 graus.

Factors com l’estructura del producte, la dimensió de l’oferta, l’estil de les col·leccions, el grau d’innovació que incorporen, l’elecció del preu, la gestió del temps del procés i de la qualitat final del producte formen part d’aquest món intern i complex que caracteritza les diferents marques de moda. Totes les decisions sobre aquests factors són conseqüència d’una estratègia de marca 360 graus i d’un model de negoci eficient.

Postgrau en Fashion Product Management

Objectius

El Postgrau en Fashion Product Management està dissenyat per donar a conèixer i ensenyar a utilitzar  les eines necessàries per implementar l’estratègia de producte alineada al públic objectiu i al posicionament de la marca. Defineix un projecte integral de gestió de col·leccions que prioritza la definició de l’estil de la marca per construir la diferenciació al mercat.

 

Els seus principals objectius són:

  • Treballar amb eines d’anàlisis de marques per construir marca a través del producte.
  • Destacar la importància de la bona col·laboració entre els equips de disseny, màrqueting, comercial i producció per aconseguir dur a terme l’estratègia definida.
  • Donar a conèixer les diferents tipologies de proveïdors, materials, outsourcing i logística que envolten el producte moda.
  • Analitzar les tendències i la direcció d’art per enfocar les col·leccions des d’un punt de vista creatiu, conceptual i d’estil.
  • Definir l’estructura, amplitud i profunditat de les col·leccions a través de l’anàlisi de les vendes, de la competència i de les tendències per al desenvolupament d’una col·lecció òptima en valor final, temps i costos.
  • Aprofundir en l’anàlisi de la gamma de productes i la seva eficiència en punts de venda a través del treball dels product managers.
  • Dotar de coneixements sobre l’anàlisi del consumidor, estudis de la competència, gestió d’equips, cronogrames i desenvolupament de projectes basats en la metodologia del design thinking.
  • Entendre el grau d’intervenció de cadascun dels actors (disseny, producte, comercialització i comunicació) per a l’èxit de la col·lecció.

Metodología

La presentació dels continguts està dividida en sessions didàctiques, mòduls i exercicis, que imita el procés i la gestió professional d’un projecte de moda.

 D’aquesta manera, el curs s’estructura en diferents tipologies de sessions didàctiques:

 Classes teòriques

Aporten informació professional, actualitzada, així com les bases de coneixement suficients per afrontar els projectes plantejats durant el curs. A més ofereix una bibliografia i annexos amb lectures complementàries.

 Classes experimentals: case studies

Una part fonamental de l’aprenentatge és analitzar en profunditat l’experiència de les empreses en el sector en un entorn professional. No es tracta d’imitar estratègies d’altres empreses, sinó d’analitzar els seus fonaments, aplicacions, repercussió i mercat per extreure el coneixement i l’anàlisi necessàries que ens permeti afrontar reptes amb seguretat i coneixement.

 

Workshops

Algunes assignatures d’alt contingut pràctic es desenvolupen en workshops per exercitar elements fonamentals com el treball en equip ben planificat respectant un briefing concret per a cada sessió.

 

Xerrades professionals

El currículum didàctic del curs es completa amb xerrades professionals que posen en contacte als nostres alumnes amb professionals d’empreses rellevants del sector professional. Es tracta, sens dubte, d’una oportunitat única d’aprendre i establir contactes amb professionals de diferents àmbits de la moda.

 Projectes

Al llarg del curs es realitzen diversos exercicis pràctics que posen de manifest que el seguiment del curs es desenvolupa mantenint una dinàmica «work in progress» Aquests exercicis són una presa de contacte important amb casos reals del món professional.

 Projecte final

El Postgrau en Fashion Product Management conclou amb el desenvolupament d’un projecte final en col·laboració amb una empresa del sector, amb l’objectiu que l’alumne aprengui a implementar els coneixements adquirits en una situació real de mercat.

 

Perfil de l'estudiant

  • Dissenyadors de moda que vulguin adquirir coneixements en coordinació de col·leccions i product management
  • Product managers que vulguin ampliar coneixements en el desenvolupament del producte
  • Professionals del màrqueting que vulguin aprofundir en el producte moda
  • Professionals de la comunicació que vulguin aprofundir en el coneixement del producte i els seus processos per poder ser més eficients en les seves campanyes
  • Professionals que estiguin treballant en empreses de moda que vulguin conèixer en profunditat tota la part relacionada en producte, col·leccions i la seva integració amb la resta de departaments
  • Personal de Recursos Humans que vulgui conèixer el funcionament de tots els departaments relacionats amb el producte moda que operen dins d’una organització.

Sortides Laborals

Depenent del nivell de cada alumne, les sortides professionals per a aquest tipus de curs podrien ser:

  • Departaments de disseny i producte integrats o estudis independents
  • Departaments de màrqueting
  • Desenvolupament de producte
  • Departament de Product management
  • Branding
  • Màrqueting de producte
  • Showrooms
  • Compra i gestió de proveïdors
  • Control de qualitat
  • Logística
  • Producció
  • Emprenedor del seu propi negoci

Coordinador del curso

Anna Sabater Casas
Ciencias Empresariales (UAB), DAF de Marketing (ESADE), Diseño de moda (IDEP), Diseño de tejidos (Central Sant Martins School of Art), Marketing Relacional (IESE) y Gestión de proyectos (IESE).

Inicia su actividad profesional en la moda como integrante del equipo de diseño textil de Nicolas Bosch. Posteriormente desarrolla colecciones textiles para Michele Solbiati Sasil y Textil Dobert, creando tejidos especiales para Paul Smith, Vivienne Westwood, Nicole Farhi, Giorgio Armani, Yohji Yamamoto, Inditex, Banana Republic, Hugo Boss, Max Mara Group… entre otros.

En el año 2000 se incorpora al equipo de Antonio Miró como directora de colecciones, completando su visión del producto desde la «idea» hasta la tienda, desarrollando métodos innovadores para incorporar las tendencias a los procesos.

Paralelamente, inicia su colaboración y actividad docente en el IED Istituto Europeo di Design impartiendo clases de producto moda y tejidos y coordinando la didáctica de los cursos de Marketing y Comunicación de moda, tanto en títulos superiores como en máster.

En abril de 2005 Anna funda su empresa de consultoría estratégica especializado en branding y producto moda, It’s about product.

Actualmente Anna asesora a empresas textiles y de confección tanto en Europa como en Latinoamérica desarrollando su estrategia de producto, metodologías, herramientas y procesos a través de la estructura de la colección, la creación de un estilo de producto y la definición de la marca a través del desarrollo del producto.

Anna también colabora con varias universidades y organismos tanto en España como en Latinoamérica impartiendo clases y seminarios sobre diferenciación creativa en producto moda.

Entre sus clientes cuenta con: Ailanto, BonAge, Carmel, Composite, Escada, Fuera de Serie, Inexmoda, Mario Hernández, Pacifika, Pepe Revolution, Surkana, Tucano Urbano.

www.Itsaboutproduct.com

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • Folch Studio visits IED
    On Tuesday 15th May, IED Barcelona will be welcoming Albert Folch,… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>