Master en Fashion Management
EXPLORE IED BARCELONA
 

Colección: DINO | Fashion

Colección: DINO

Sol·licitar informació

Master en Fashion Management

Edició: 13ª

Idioma: Anglès

Duració: 11 mesos

Data d'inici: Gener de 2023

Horari: Dilluns, dimarts, dijous i divendres, de 18.30 a 21.30h. *Ocasionalment, les classes es poden programar en altres horaris.

Crèdits: 60*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Preu: Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.

Requisits d'Admissió

Per a poder accedir al procés d’admissió, tots els candidats han d’enviar la següent documentació: 2 anys d’experiència professional després d’haver completat els estudis universitaris; una carta de motivació en anglès i CV en anglès especificant el nivell d’idiomes i habilitats d’informàtica i per últim, nivell intermedi d’anglès, corresponent a TOEFL 550 o IELTS 6,5.

En el cas de que no tinguis cap qualificació, será necessari comprovar el teu nivell d’anglès en persona o mitjançant una entrevista per Skype. 

Introducció

El MDI (Master of Design and Innovation) en Fashion Management prepara a experts en innovació en el mercat de la moda, integrant la gestió de projectes, la planificació estratègica i els principis bàsics de gestió empresarial.

El Master ofereix els coneixements teòrics i pràctics per a afrontar els reptes del mercat actual de la moda i gestionar el seu cicle complet, des de la conceptualització del producte fins que aquest es col·loca a la botiga i s’introdueix en la bossa del client. A més de xerrades conferencies o workshops, inclou dos viatges a ciutats europees com Florència o París, així com el desenvolupament d’un projecte de recerca personal final.

La moda és un sistema complex on la peça és una part. En aquest context, el rol del fashion manager és el d’interpretar les necessitats del target i transformar-les en oportunitats tenint en compte producte, distribució, branding, màrqueting, comunicació i servei.

 

Objectius

– Capacitar als professionals del disseny de moda, el màrqueting i la gestió empresarial i de productes per superar els límits entre disciplines a fi de convertir-se en motors de l’èxit de les organitzacions.

– Comprendre tot l’ecosistema després del negoci de la moda i capacitar als estudiants per afrontar els reptes del mercat de la moda actual, afegint valor als coneixements i habilitats que han adquirit anteriorment.

– Ajudar als dissenyadors de moda i als professionals de la comunicació, gestió i comercialització interessats en la moda a convertir-se en Fashion Managers, als Fashion Managers a convertir-se en Fashion Leaders i als Fashion Leaders a convertir-se en líders en innovació del futur.

– Convertir-se en líders que puguin combinar creativitat, capacitats de direcció a i actituds emprenedores dins de les limitacions de la realitat empresarial de la moda.

– Fer que els futurs Fashion Managers entenguin el poder de les estratègies de desenvolupament, crear marques, oferir productes i prestar serveis que estiguin centrats en el consumidor. 

– Proporcionar als estudiants les eines més potents de Fashion i Business Management per convertir-los en elements contributius clau de la cadena de creació de valor. 

– Desenvolupar el domini de les eines necessàries, comprendre la diferència entre el coneixement acadèmic i el pràctic, reconèixer les formes més efectives per comunicar les seves idees, i ser capaços de valorar l’impacte dels costos de compensació quan s’enfronten a veritables reptes empresarials.

– Ampliar les habilitats i capacitats dels estudiants per treballar amb equips d’innovació.

– Fomentar el pensament crític perquè els estudiants puguin ser ciutadans actius en la nostra societat global.

Metodologia

El Master in Fashion Management és essencialment pràctic i basat en l’enfocament learning by doing. Integra un cos docent de professionals dels àmbits de la moda i els negocis i promou la immersió en diferents metodologies estratègiques i innovadores, l’anàlisi de casos d’estudi i l’execució de dos projectes reals encarregats per empreses multinacionals o per empreses locals que competeixen en els mercats internacionals. Aquest enfocament facilita la formació en la presa de decisions i situa als alumnes en un context real per a la innovació i l’experimentació.

L’aula es concep com un estudi de disseny d’innovació on els estudiants experimenten amb noves eines i coneixements. L’organització del treball en grups petits facilita l’aplicació d’aquesta metodologia pràctica. Amb l’objectiu de crear sinergies entre futurs professionals, es duen a terme activitats transversals per a intercanviar coneixements amb estudiants d’altres programes.

Treball Final de Màster

El projecte TFM és la part més important del treball escrit que els estudiants realitzen durant el programa MDI (Master of Design and Innovation). És la culminació del màster i ha de reflectir l’adquisició de les habilitats, el coneixement i les capacitats analítiques que es pretenen. Aquest projecte individual ha de complir amb els requisits establerts en les directrius acadèmiques per a aconseguir un aprovat.

Viatges d’estudis

Amb l’objectiu que els estudiants coneguin millor les últimes avantguardes en el mercat, dins del pla acadèmic s’inclouen dos viatges d’estudis a ciutats com Florència, Milà o París, una experiència amb dimensió cultural i professional. Sota la coordinació i l’ajuda dels docents, els alumnes estudiaran diferents mercats i contextos professionals a Europa. Així, passaran diversos dies en capitals europees de la moda per a intercanviar coneixements en diferents entorns. A més, després d’aquestes jornades dedicades a activitats acadèmiques, els estudiants tindran l’oportunitat de descobrir la ciutat.

Perfil de l'estudiant

El Master acull a estudiants de diversitat de perfils:

– Graduats en disciplines de les àrees empresarial, comercial, màrqueting i comunicació, disseny de moda i gran distribució.

– Professionals de l’àmbit de la gestió empresarial, el comerç minorista o la indústria de la moda en general, així com de camps teòrics.

– Professionals interessats a implementar i liderar projectes innovadors en el context del mercat de la moda.

Sortides Laborals

Els estudiants del Master agreguen valor a la seva experiència professional en empreses, estudis de disseny i firmes d’estratègia, exercint la gestió del disseny en llocs com a gerents de departament de disseny, gerents de marca, directors de disseny, directors d’innovació, dissenyadors de serveis i estrategs de disseny.

També com a gerents i executius encarregats de prendre decisions sobre com s’utilitza el disseny en l’organització, no sols en les empreses, el disseny i agències d’innovació, sinó també en entitats educatives i governamentals.

Empreses

Empreses amb les que s’ha col·laborat: Alsolete, Bcn Brand, Desigual, Just4u, Loewe, Lupo, Malas Meninas, Mango, Mit Mat Mama, Moving Mood, Paez, Pepperline, Skunkfunk, Tuum, Tous, Mascaró.

Coordinació

MERCEDES CÁCERES GARMENDIA

Després de formar-se en Disseny de Moda i graduar-se en Administració d’Empreses per la Universitat de Staffordshire, la seva carrera ha evolucionat des d’àrees relacionades amb la gestió i l’anàlisi econòmica (amb experiència en valoracions d’empreses i en inversions en diverses institucions financeres) fins a la consultoria estratègica i la innovació per a empreses del sector moda i tecnològiques.

És fundadora i consultora de negoci per a empreses del sector moda en MODO Consultoria, així com consultora de tendències i innovació per a Fujitsu.

ANTONIO GRACIA IBÁÑEZ

Amb més de 20 anys d’experiència internacional en l’àmbit del retail, Antonio ha treballat per a les marques de fast fashion més rellevants, com Inditex, Mango, Guess i Tally Weijl, després de completar els seus estudis a Londres i Milà.

La seva carrera inclou llocs que van des d’imatge i comunicació fins a vendes i màrqueting.

Actualment està a càrrec de la imatge de marca, un projecte de màrqueting per a Tally Weijl, amb seu a Suïssa i presència en els principals països europeus.

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Master en Disseny de Moda
Més info +
Master en Disseny Estratègic, Innovació i Emprenedoria - Intensiu
Més info +
Foundation in Global Design
Més info +

Noticies relacionades

Dissenyant al CERN el futur de la humanitat
Més info +
Reflexions sobre el disseny i la dona a TEDxBarcelona Women
Més info +
Docents de l’IED guanyen Red Dot Awards i premis ADI FAD 2018
Més info +







Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi


















Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L

Delegat de Protecció de Dades: jgarnica@prolaw.es

Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

- Rebre informació de cursos

- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.

Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.

Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.

Informació adicional: Política de Privacitat