Master en Fashion Creative Direction
Edició: 1ª
Idioma: Anglès
Duració: 9 mesos
Data d'inici: Gener de 2023
Horari: Dijous i divendres, de 18.30 a 21.30h. Al voltant del 15% de les classes en divendres, de 15.30 a 21.30h.
Crèdits: 60*
Preu: 14.600€ (Taxa de matrícula 3.900€ + taxa de curs 10.700€).                     Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.
Introducció
Avui, que el branding va molt més allà d’un logo, la figura professional del director creatiu té un paper fonamental. És l’encarregat de liderar el rumb de l’univers conceptual d’una marca, els seus valors, missatges i personalitat.
De la mateixa manera que el branding inclou tot allò que el producte per si només no pot comptar, el concepte de “fashion” no es limita a peces de roba. La seva història, els seus valors o la seva creativitat li doten d’una identitat forta que genera sentiment de pertinença a un grup.
El Master en Fashion Creative Direction es centra en la part intangible del producte, però fonamental per al seu èxit: el valor emocional de les marques de moda. Així, s’aborden totes aquelles eines creatives per a crear solucions innovadores que les defineixin, les facin desitjables i connectin amb la seva audiència a través de múltiples canals (concepte, campanyes de comunicació, fashion shows, entorn digital, esdeveniments…).

Objectius
– Conceptualitzar una marca i els valors que la defineixen.
– Desenvolupar l’univers de la marca en tots els seus aspectes comunicatius (identitat visual, identitat verbal, look & feel i contingut).
– Identificar i conèixer les tendències en el marc social actual. Moviments estètics, artístics, culturals i innovacions tecnològiques que permetin als estudiants projectar des del present i adquirir avantatges competitius en el futur a curt, mitjà i llarg termini.
– Crear la comunitat d’una marca off i on-line. Entendre la influència i l’ús de les xarxes socials com un motor de sentiment de pertinença a un col·lectiu.
– Tenir eines creatives per a afrontar un briefing des de l’inici fins a la producció final.
– Aprendre a treballar amb equips multidisciplinaris i liderar-los.
Metodologia
El Master in Fashion Creative Direction combina una introducció al coneixement i les eines de creativitat, estratègia i lideratge amb la seva aplicació en projectes.
El curs inclou classes teòriques, així com casos d’estudi, classes magistrals i workshops.
També ofereix diverses visites a estudis i marques locals i internacionals perquè els estudiants puguin descobrir les realitats més importants del sector. Altres visites i activitats es centren en ampliar el background cultural que els directors creatius han de tenir com a base per a les seves propostes creatives.
El Projecte Final de Master (MFP) consolida i assimila tots els coneixements i eines adquirits durant el curs.
Perfil de l'estudiant
– Graduats en disseny de moda o dissenyadors que desitgin adquirir els coneixements necessaris per a crear l’univers conceptual de la seva marca.
– Professionals de la indústria de la moda interessats a ampliar els seus horitzons exercint rols creatius i de lideratge.
-Professionals de l’àmbit del màrqueting, la comunicació o la publicitat que vulguin especialitzar-se en el món de la moda.
-Llicenciats o professionals d’àmbits creatius que puguin acreditar un portfolio en aquest àmbit i que estiguin interessats a obrirse un camí professional com a directors creatius.
Sortides Laborals
En acabar el curs i en funció del perfil i l’experiència prèvia dels estudiants, les possibles sortides professionals són, per exemple:
– Departament de comunicació i digital d’empreses de moda.
– Editors i directors artístics independents o in house en mitjans de comunicació.
– Agències de publicitat i RR.PP. especialitzades en marques de moda de gran consum, marques de luxe, tecnologia i lifestyle.
– Start-ups enfocades en l’àrea moda.
COORDINACIÓ
ISABEL MARTÍNEZ
Directora creativa amb més de 14 anys d’experiència en agències creatives com DDBBarcelona, SCPF o JWT NY. Premiada a Cannes Lions, Clio Awards, Webby Awards, El Sol, Inspirational, D&AD i Effie Awards.
En 2011 va començar @IsabelitaVirtual. En 2015, Kevin Systrom, cofundador d’Instagram, va revelar a I-D Magazine que Isabelita Virtual estava en el seu Top 3 de comptes de moda d’Instagram. Ha col·laborat com a creadora de contingut amb Coach, Tiffany, Hermès, & OtherStories, W Magazine, Dior, Vogue Itàlia, Viktor & Rolf, Kenzo, Inditex, Sony, Louis VuittonFoundation i The Moscow Ballet.
En 2015 va ser inclosa en la llista d’El Mundo de les 23 dones més influents en PR & Communication juntament amb la directora de Facebook España i la directora d’Estratègia de Google per a Àsia-Pacífic.
En 2018 va ser nomenada Webby Award Honouree for el millor contingut social en Art & Culture.
ELI PLA
Directora Creativa que aporta a les empreses el llenguatge visual més adequat per a connectar amb els seus clients. Els ofereix nous enfocaments per a connectar l’art i els negocis gràcies a una profunda curiositat per tota mena d’expressions artístiques i com a resultat dels seus 15 anys d’experiència en disciplines creatives (il·lustració, disseny gràfic, tipografia, recerca en comunicació no verbal, moda i tendències).
Llicenciatura en Publicitat per Elisava, Diplomatura en Disseny Gràfic per Llotja i Màster en Tipografia de EINA, així com Màster en Edició de la Barcelona School of Management (UPF).
Va començar la seva trajectòria professional en l’estudi d’Enric Satué (Premi Nacional de Disseny), va ser membre de Freixes Garriga Estudi i actualment codirigeix l’agència de comunicació gràfica / visual Freixes Pla, que va fundar juntament amb Sergi Freixes.
Crèdits
La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.
Altres Cursos Relacionats

Master en Fashion Management
Més info +
Postgrau en Fashion Product Management
Més info +
Master en Direcció Estratègica i Creativa de Comunicació de Marca
Més info +
Master en Màrqueting i Comunicació de la Moda - Gener
Més info +- Sollicitar informació informació
- SOL.LICITAR ENTREVISTA ENTREVISTA
- SOL.LICITAR INSCRIPCIÓ INSCRIPCIÓ
Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L
Delegat de Protecció de Dades: jgarnica@prolaw.es
Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:
- Rebre informació de cursos
- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi
Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.
Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.
Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.
Informació adicional: Política de Privacitat