Master en Disseny de Moda Masculina
EXPLORE IED BARCELONA
 

Master en Disseny de Moda Masculina

Edició:

Idioma: Espanyol

Duració: 9 mesos

Format: Presencial

Data d'inici: Gener de 2023

Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i dijous, de 18.30h a 21.30h

Crèdits: 60*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Preu: 12.800€ (Taxa de matrícula 2.500€ + taxa de curs 10.300€).
Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.

Introducció

El Master en Disseny de Moda Masculina està orientat al disseny i producció d’una col·lecció personal d’indumentària masculina, des del concepte fins a la peça final, incloent fittings, sessió fotogràfica i portfolio.

Dins del complex i canviant mercat de la moda, una de les transformacions més destacades quant a hàbits del consumidor és l’auge del client de moda masculina. Més enllà de la “fast fashion”, un nou tipus de públic demanda qualitat, personalització i originalitat en les peces que visteix.

En aquest sentit, el Master promou la reinterpretació de concepte i introdueix algunes tècniques de la sastreria en el context contemporani. Així, promou l’expressió i la sensibilitat personal de l’estudiant a l’hora d’experimentar amb codis tradicionals i nous del menswear, sense ser una especialització en sastreria clàssica. Per això, s’endinsa en tècniques i eines clau del disseny, recerca del concepte, manipulacions tèxtils, estampats digitals, transformació de patrons i volums, així com el tall i la confecció de les peces de la col·lecció final.

Llamazares y de Delgado. Ph Jerome Maccagnan

Objectius

– Desenvolupar el concepte de la col·lecció a través de la recerca i experimentació de les diferents tècniques relacionades amb el procés creatiu.

– Seleccionar coherentment els elements i resultats de la recerca per a representar i transmetre l’univers estètic individual.

– Fomentar la implementació de les tècniques relacionades amb sastreria, personalitzant l’aplicació, creant innovació i aconseguint originalitat en el resultat.

– Dur a terme el procés de creació i producció d’una col·lecció.

– Transmetre la rellevància de la contemporaneïtat en disseny, consciència de moda i qualitat de producte.

Metodologia

El Master en Disseny de Moda Masculina combina l’adquisició de coneixements teòrics específics amb un fort enfocament pràctic. Les activitats didàctiques inclouen una fase pràctica de tallers, visites a empreses del sector, treballs en grup i classes magistrals amb professionals, intercalades amb la fase projectual i la revisió dels treballs.

L’estudiant experimenta el treball en el taller aplicant diferents tècniques i  etapes d’assemblatge. A partir del feedback rebut, crea peces tenint en compte la importància d’entendre les necessitats de l’usuari, els requeriments tècnics que d’aquestes necessitats deriven, el procés de disseny creatiu, l’experimentació de volums i silueta, la selecció de materials i les tècniques de confecció específiques del sector. 

La expressió individual i la sensibilitat del propi dissenyador també són un factor clau de la metodologia del curs.

Perfil de l'estudiant

El curs va dirigit a:

– Dissenyadors de moda que desitgin especialitzar-se en el sector de la moda masculina, reinterpretant tècniques de sastreria i moda masculina per a incorporar-les en el context contemporani/actual.

– Professionals amb experiència comprovada en el sector de la moda, relacionats amb la recerca creativa, el disseny i el desenvolupament de col·leccions.

Per a accedir al curs, la persona candidata haurà de presentar el seu Curriculum Vitae i portafolio acadèmic i/o professional.

Sortides Laborals

L’acompliment professional està molt lligat a la formació i experiència prèvia de cada estudiant, que amb la realització d’aquest màster enriqueix i amplia les seves possibilitats professionals en el camp de la moda.

Els alumnes poden aportar valor amb la seva experiència professional en diferents àmbits del sector tèxtil, i, concretament, en el desenvolupament i disseny de moda masculina. Poden exercir-se com a dissenyadors especialitzats, tant en departaments creatius de marques de moda, com en empreses productores de confecció de tèxtils o com a dissenyadors independents emprenent els seus propis projectes.

Algunes de les àrees en les quals poden desenvolupar-se són les següents:

– Marques i signatures de moda masculina

– Empreses de producció tèxtil del sector

– Estudis de disseny

– Director creatiu

– Dissenyador/a freelance

Coordinació

PABLO ERROZ

Pablo Erroz és una marca/concepte multidisciplinari creat el 2012. Anomenat per VOGUE digne “hereu del cool novaiorquès”, així com un dels dissenyadors nacionals amb més projecció del moment, la marca compta també amb diversos reconeixements, com els premis Onda Cero al Disseny (2014), Barcelona Designers Collective (2015) -comissariat per Georgina Chapman (Marchesa) i Collin McDowell (Vogue USA)- així com millor dissenyador masculí espanyol en el prestigiós Woolmark Prize (2017).

Des dels seus inicis la marca ha anat presentant les col·leccions en diferents plataformes com MBFW Madrid o Viena Fashion Week, i actualment sota el marc 080 Barcelona Fashion. El 2016 el portal de tendències WGSN l’inclou en la seva secció ‘brands to watch’ i durant dos anys consecutius (2018/2019) és finalista en Who’s On Next de Vogue España.

Creient des del principi en la importància d’unir sinergies, Pablo Erroz també col·labora activament i de manera multidisciplinària per a altres marques nacionals i internacionals com Bershka, Massimo Dutti o l’última direcció creativa de Caramel, entre altres marques internacionals amb base en Holanda.

EÑAUT BARRUETABEÑA EMPAREN

Va estudiar el Títol de Grau Superior en Disseny de Moda a l’IED Barcelona. Mentre cursava el grau va completar la seva formació en les marques Llamazares i de Delgado i Josep Abril, on va formar part de l’equip de disseny.

Una vegada finalitzats els seus estudis, treballant durant una temporada a Bershka en l’equip de de circular, llança el 2018 la seva pròpia marca de moda, ‘Eñaut’. En aquest mateix any, rep el premi REC 080 a Millor Dissenyador. Des de llavors, la marca porta presentades cinc col·leccions en la passarel·la 080 BARCELONA FASHION i és l’últim guanyador del premi Disseny Emergent de l’esmentada passarel·la.

CRÈDITS

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Disseny de Moda
Més info +
Postgrau en Disseny d'Accessoris de Moda i Marroquineria
Més info +
Postgrau en Disseny de Calçat
Més info +

Noticies relacionades

L’IED va tanca la 080 Barcelona Fashion
Més info +
JUNE IS DESIGN, JUNE IS IED
Més info +
Fashioners of the World 2018
Més info +







Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi


















Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L

Delegat de Protecció de Dades: jgarnica@prolaw.es

Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

- Rebre informació de cursos

- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.

Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.

Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.

Informació adicional: Política de Privacitat