subir

Master en Planificació Estratègica i Creativa de Comunicació de la Marca

Edició: 17ª

Idioma: Espanyol

Duració: 6 mesos

Data d'inici: 17 de gener de 2019

Horari: De dilluns a divendres de 18.30h a 22.40h

Crèdits: 60*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

La publicitat convencional, aquella que hem conegut durant anys, ha mort. La irrupció dels mitjans digitals i el poder del nou consumidor han acabat amb ella.

Ara, el públic passa hores i hores a la xarxa, el consumidor canvia la seva manera de veure la publicitat i, a més, és qui realment mana. S’ha acabat la publicitat unidireccional, els mitjans són cada vegada més interactius i, sobretot, més socials. Els dispositius mòbils s’han convertit en els principals mitjans de comunicació, de relació i de consum de continguts.

Llavors, què fa la publicitat en aquest nou escenari? Com podem arribar al públic?
És el moment d’obrir la ment per explorar altres opcions de comunicació que vagin més enllà dels 30 segons en televisió, la pàgina de premsa i el cartell…

Actualment les campanyes més creatives (tant a nivell de realització com d’estratègia) estan sent ideades per petits equips professionals que treballen de manera independent, superant la tradicional i antiquada separació entre comptes i creació. I el que és més important: combinant d’una manera absolutament creativa els mitjans on-line i off-line. 
Ara tot és publicitat, no importa el mitjà amb el qual arribem al nostre públic.

Aquest desenvolupament està vinculat amb un canvi profund en el consumidor, que avui dia configura el seu sistema de mitjans d’interactuació i creació (és a dir, pot barrejar fonts d’informació, interactuació i entreteniment), pot triar les fonts, les persones, els continguts, les notícies… i pot decidir la forma de “contacte” (Internet, sms, telèfon, mail, tv, presencial)… i el moment… i la freqüència…

Benvinguts a una nova manera de fer publicitat.

Objectius

L’objectiu principal del Màster en Direcció Estratègica i Creativa de Comunicació de la Marca és aconseguir una gran idea, dominar els diferents mitjans de comunicació publicitària i construir estratègies creatives eficaces que arribin realment al públic. 

Aquests són els grans objectius d’aquest màster que posicionen a l’estudiant en clara diferenciació sobre altres professionals en temes capdavanters i de màxima actualitat: xarxes socials, publicitat digital, planificació estratègica, guerrilla màrqueting, creativitat en esdeveniments, mix creatiu de mitjans, etc. 

A més, la formació del curs no fa diferenciació en la utilització dels mitjans digitals o convencionals. L’objectiu és que l’alumne pugui treure el màxim rendiment de les seves idees utilitzant qualsevol mitjà, ja sigui convencional o interactiu. Tot val per arribar al nostre públic de manera eficaç i creativa. 

D’aquesta manera, en acabar el curs, els alumnes poden dirigir l’estratègia i la creativitat publicitàries en les campanyes que es realitzen en l’actual entorn publicitari i poden aconseguir que les seves campanyes incorporin els conceptes creatius i estratègics més originals i eficaços, factors clau per aconseguir l’èxit de qualsevol comunicació publicitària actual.

En resum, en acabar el curs els alumnes han de comptar de cara al món professional amb:
– Un portfolio sòlid de publicitat, tant en estratègia com en l’aspecte creatiu, per utilitzar en possibles entrevistes de treball o per a un possible treball com a freelance.
– Fortes habilitats creatives i gran versatilitat, actituds aplicables a una àmplia gamma de facetes professionals de la indústria publicitària, tant de les agències com de les organitzacions.
– Una agenda de contactes dins del camp de la publicitat en l’àmbit de la ciutat de Barcelona, aconseguida a través de la relació amb professors del màster (professionals en actiu) com mitjançant el contacte amb clients i altres alumnes de l’escola.

Metodología

El màster té una orientació totalment pràctica, amb l’objectiu de formar a l’alumne en una ràpida adaptació al mercat publicitari.

La metodologia es basa en l’adquisició de coneixements a través de la pràctica i l’experiència en la resolució de problemàtiques i desafiaments professionals reals. Està orientada al desenvolupament d’accions i estratègies publicitàries, des de la concepció de la idea fins a la seva execució. També les assignatures estan adaptades a continguts completament actualitzats i els professors són professionals en actiu de primer ordre, especialistes en la seva matèria i amb un alt grau d’experiència professional.

El curs està compost per:

 〉 Classes d’assignatures “troncals” del curs, que tenen una traducció directa en crèdits. Són impartides per professionals especialitzats en la matèria i en actiu en empreses i agències de la ciutat de Barcelona. Tots els continguts treballats en les assignatures són aplicables al projecte, que és l’eix del màster.
〉 Workshops i classes especials, impartides per professionals reconeguts en el seu camp i que poden compartir amb els alumnes una experiència molt concreta i altament especialitzada (el disseny i creació d’una startup d’èxit, el llançament d’una campanya premiada en festivals, etc.).
〉 Ponències sobre temes generals de publicitat i comunicació, impartides per especialistes reconeguts de la professió.

EL PROJECTE

Durant el transcurs del màster es planteja un projecte real que ha d’incloure el plantejament de totes les disciplines i tècniques d’un pla de publicitat. S’inicia amb el briefing del client i, posteriorment, es realitzen sessions setmanals de suport tant en la cohesió del programa amb el projecte com en l’execució creativa. 

Els alumnes disposen de tutories de seguiment setmanals, tant presencials com virtuals, per al correcte desenvolupament del projecte del curs. S’avalua mitjançant una presentació final al client real que ha passat el briefing.

Els equips formats pels alumnes compten amb un tutor principal de projecte. Aquest professor és l’encarregat de vetllar per la coherència conceptual i estratègica del treball. 

Addicionalment, a cada fase del treball, els equips també comptaran amb el suport de professors/tutors especialitzats en cada matèria sobre la qual vagi evolucionant el projecte: màrqueting, estratègia, creativitat, xarxes socials, etc.

Perfil de l'estudiant

A professionals, llicenciats i diplomats que desitgin potenciar el seu perfil creatiu i estratègic en agències de publicitat (departaments creatius, comptes i planificació), departaments de comunicació, estudis gràfics, agències de mitjans, així com en el departament de màrqueting i comunicació de l’anunciant.

Sortides Laborals

Els alumnes que realitzin aquest curs poden desenvolupar la seva vida laboral en les següents àrees:
– Departaments creatius d’agències de publicitat (tant on-line com off-line).
– Departaments de planificació estratègica d’agències o de marques anunciants.
– Departaments de màrqueting i de comunicació d’empreses.
– Departaments de comptes d’agències de publicitat.
– Estudis gràfics i de marca corporativa, agències de mitjans.
– Professionals freelance, emprenedors, noves empreses, startup company…

COORDINADOR

Xesco Serrano
Llicenciat en Publicitat i RRPP per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomat en disseny gràfic. Ha estat director creatiu i planificador estratègic en agències com el grup DDB Barcelona, CP Comunicacion Proximity i Ogilvy Barcelona, desenvolupant campanyes per a clients com Volkswagen, Audi, La Caixa, Telefónica, Osborne, Fira de Barcelona i el grup Danone, entre molts altres. Ha obtingut diferents reconeixements en els principals festivals publicitaris com Cannes Lions, El Sol, Echo Awards, Best of Europe, entre altres. 

Actualment és director de l’agència Remake i exerceix com a docent en els àmbits de la creativitat i la planificació estratègica.

Sílvia Sivera 
Doctora en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, màster en Societat de la Informació i el Coneixement per la Universitat Oberta de Catalunya i llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va exercir com a creativa publicitària durant més de 15 anys en agències de publicitat multinacionals (below i above the line). També és investigadora de l’IN3 i, paral·lelament, segueix col·laborant en projectes professionals de comunicació. És una apassionada del màrqueting/publicitat viral, tema de la seva tesi doctoral, sobre el qual ha escrit llibres i nombrosos articles.

Empreses

Els projectes es desenvolupen amb clients reals, capdavanters en el seu sector al mercat. En anteriors edicions s’han realitzat projectes per: la Caixa, Banc Sabadell, Fira de Barcelona, Forum Barcelona, Volkswagen, Audi, Osborne, JTI (Japan Tobacco International), Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica, Candidatura Barcelona-Pirineu 2022, Saba Aparcaments.

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • Folch Studio visits IED
    On Tuesday 15th May, IED Barcelona will be welcoming Albert Folch,… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>