subir

Postgrau en Disseny d'Accessoris de Moda

Edició:

Idioma: Espanyol

Duració: 6 mesos

Data d'inici: 17 de gener de 2019

Horari: Dilluns i dimecres + divendres alterns, de 18.30h a 22.40h

Crèdits: 30*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

Des de les grans marques fins als dissenyadors més outsiders, tots aposten pel accessoris per realitzar el que desitgen en les seves col·leccions tèxtils. Sense el complement, el perfum i la cosmètica, no existirien ni l’Alta Costura, ni el Prêt-à-porter de luxe. 
L’important al món dels complements és entendre i controlar tot el procés, saber quins són els tècnics i conèixer els tallers que poden materialitzar i plasmar les seves idees. 

El Postgrau en Disseny de Accessoris de Moda pretén preparar especialistes que abastin els complements amb una visió completa, des del seu disseny (materials, patrons, protocol, ergonomia, etc.) a l’enteniment de les necessitats del client i del mercat.

El Postgrau en Disseny de Accessoris de Moda

Objectius

Aquest Postgrau està pensat per a professionals de diferents àmbits de la moda i del disseny que volen investigar en complements innovadors. L’objectiu del programa és aportar les eines bàsiques per desenvolupar col·leccions d’accessoris que incloguin bosses, marroquineria, barrets, complements tèxtils i bijuteria, tenint en compte la seva posterior fabricació i coneixent de primera mà les principals empreses d’aquest sector que treballen dins i fora de l’àrea de Catalunya.

Metodología

Aquest Postgrau Intensiu combina assignatures teòriques amb pràctiques en taller i preveu la realització d’un projecte final amb el disseny i la confecció d’una col·lecció completa de complements, i amb el seu apropiat estudi de viabilitat productiva i comercial.

Competències Adquirides
En acabar el curs els alumnes adquireixen coneixements per:
– desenvolupar un projecte complet de disseny d’una col·lecció de accessoris relacionat amb una marca o per a la seva pròpia.
– triar, amb coneixements específics tècnics, els teixits i materials utilitzats i utilitzables.
– definir la tipologia de conjunt en relació al tipus d’esdeveniment i protocol, i definir les estructures dels complements.
– definir l’estilisme general de la col·lecció i adequar els accessoris al concepte general.

Perfil de l'estudiant

Està dirigit a Graduats i/o Llicenciats i professionals de:
– disseny de moda que vulguin especialitzar-se en el món dels accessoris.
– disseny de producte que vulguin especialitzar-se en el món dels accessoris.
– altres disciplines amb inquietuds creatives i amb interès per endinsar-se en la moda de accessoris amb coneixements bàsics previs de patronatge i confecció.

Podran accedir als programes els participants que acreditin una titulació universitària o un grau propi d’universitat. Els candidats que no tinguin la titulació universitària requerida podran accedir a determinats programes en virtut dels seus mèrits professionals. En aquest cas, i amb caràcter discrecional per part de l’IED Barcelona, es determinarà quin tipus de certificació obtindran.

Sortides Laborals

Segons l’interès, la vocació i la preparació prèvia de cada alumne, el curs pot tenir múltiples sortides professionals:

– Dissenyador de Accessoris dins d’empreses o marques.
– Dissenyador de Accessoris independent creant una marca pròpia.
– Dissenyador de teixits adequat per al món de complements.
– Responsable de màrqueting o comunicació en una empresa de Accessoris o dins del departament de complements.
– Director creatiu d’una empresa de accessoris.
– Coordinador o gestor d’una empresa de accessoris.
– Analista de tendències de accessoris.
– Estilista de accessoris.
– Investigador de teixits i materials per a accessoris.

Coordinador

Irene Sierra
Irene va aconseguir el seu primer reconeixement sent premiada amb el “Grand Laus estudiant 2008”. Una vegada finalitzats els seus estudis, va començar a treballar en la indústria del disseny cursant unes pràctiques a Columna Group. Uns mesos més tard, va entrar a formar part de l’estudi del prestigiós il·lustrador Phillip Stanton. Un any després, va decidir anar a Londres a estudiar il·lustració a l’escola britànica London College of Communicacion. Quan va tornar a Barcelona va desenvolupar diferents projectes de disseny i il·lustració en agències de publicitat com Larsson Druprez, 4funkies o Sis Graus, entre altres. Els últim quatre anys ha estat treballant a Camper desenvolupant diferents funcions com a il·lustradora per a les col·leccions de calçat i bosses, analista de tendències, coordinació de col·laboracions amb escoles d’art i disseny, cerca de nous talents, dissenyadora gràfica o formant part de l’organització del workshop “Són Fortesa”. 
Recentment Irene Sierra ha començat la seva pròpia marca de bosses i complements, Sila, on segueix col·laborant amb diferents disciplines, escoles i estudis de disseny.

Crèdits

La planificación didáctica de todos los cursos IED Master se basa en los criterios que marca el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de créditos que sigue la estructura de los European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expide exclusivamente títulos privados propios.

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • Folch Studio visits IED
    On Tuesday 15th May, IED Barcelona will be welcoming Albert Folch,… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>