Postgrau en Design for Innovation Strategy
Sol·licitar informació

subir

Postgrau en Design for Innovation Strategy

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 3 mesos

Data d'inici: 27 d'abril de 2020

Horari: Dilluns a divendres de 18.30h a 22.40h

Crèdits: 30*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Preu:6.200€ (Taxa de matrícula 2.000€ + taxa de curs 4.200€).
Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.

Introducció

El Postgrau en Design for Innovation Strategy ofereix les metodologies i eines específiques del disseny i la innovació per a identificar noves oportunitats de negoci i crear solucions de valor.

Tendències mundials com els canvis tecnològics, el creixement de la població, l’escassetat de recursos o el canvi climàtic suposen importants reptes per a les empreses. Una estratègia basada en la innovació és fonamental per al creixement sostenible a llarg termini. I, en aquest sentit, el disseny juga un paper clau en la promoció i facilitació d’innovació.

El Postgrau forma a líders capaços de gestionar complexos processos de disseny i assumir nous reptes que fomentin la innovació. A tal fi, el programa proposa una metodologia dinàmica i un enfocament pràctic al voltant de l’anàlisi, intercanvi d’informació i discussió de casos, a més d’incloure conferències, xerrades i workshops.

Estudiants innovant en el Postgrau en Design for Innovation Strategy

Postgrau en Design for Innovation Strategy

Objectius

L’objectiu del curs és oferir els coneixements necessaris amb la finalitat d’entendre i utilitzar el disseny com una eina estratègica per expressar i promoure la innovació. Amb el curs es pretén formar a professionals que liderin la gestió de processos de disseny complexos i assumeixin nous reptes a fi d’explotar oportunitats aplicant el coneixement i les metodologies per fomentar la innovació:

. Dotar als participants d’una sèrie d’habilitats per promocionar, desenvolupar i gestionar la innovació a través del disseny, tant en un projecte com dins d’una organització.

. Oferir els coneixements i les eines metodològiques necessàries per desenvolupar i gestionar projectes d’innovació, des de la creació de nous productes i serveis fins a la de nous models de negoci o redefinint processos, sempre des de la perspectiva del design thinking.

. Entendre les metodologies i els processos de disseny que permeten posar en pràctica les idees.
Des d’un punt de vista crític, el curs ofereix les habilitats necessàries per poder qüestionar els procediments establerts, identificar oportunitats i aplicar estratègies d’innovació mitjançant la creativitat i el disseny, integrant tot el coneixement implicat en el procés d’innovació.

Metodologia

Els postgraus intensius de l’IED Barcelona proposen una metodologia dinàmica en la qual el curs serveix com a laboratori d’anàlisi i intercanvi d’informació i debat de casos. Els participants tenen l’oportunitat de compartir experiències amb els ponents, en un entorn de diàleg proper que serveixi com a punt de trobada del seu coneixement actual i de les seves aspiracions de carrera en el futur.

El curs segueix un plantejament pràctic i es combina amb classes magistrals i conferències. Els estudiants poden aprendre i experimentar amb els professors en un entorn de col·laboració proper. L’expectativa és que les classes es converteixin en tallers actius amb una metodologia pràctica utilitzant el contingut teòric impartit pels professors.

El programa s’aplica en un entorn dinàmic, combinant diferents tipus de classes per a un major enriquiment professional: 
.Presentacions en les quals professionals de prestigi exposen temes que posteriorment s’analitzen sobre la base d’estudis de casos. 
.Sessions de debat i anàlisi per parlar sobre diferents models de treball, metodologies, eines i aplicacions. 
.Classes tècniques sobre eines i recursos impartides per professionals de prestigi del sector.

Per aplicar els nous coneixements adquirits durant el curs, els estudiants realitzan dos projectes de recerca que inclouen les fases d’anàlisis, desenvolupament, pla d’aplicació i presentació de resultats.

El Projecte 1 es realitza en grups per experimentar i analitzar els potencials beneficis del treball dinàmic en un equip multidisciplinari. Està orientat a la preparació i experimentació per al segon.

El Projecte 2 també es realitza en grups i serà el principal projecte del curs. L’objectiu és aplicar totes les metodologies i coneixements adquirits durant el curs, treballant en problemes reals definits per les empreses col·laboradores.

 

Competències

La metodologia permet als estudiants desenvolupar les seves habilitats per fer front a projectes en el futur en l’àmbit del disseny i la innovació:

ESTUDI DELS USUARIS 
Capacitat d’anàlisi i pensament crític aplicat a l’estudi dels usuaris. 
Aplicació d’eines de recerca per a la detecció i anàlisi de tendències (socials, tecnològiques i econòmiques). 
Coneixement d’eines d’estudi dels usuaris per detectar necessitats latents.

INNOVACIÓ DE PRODUCTES I SERVEIS 
Coneixement de les principals tècniques i eines per a la innovació en disseny de productes i serveis.
Capacitat creativa i innovadora per dur a terme projectes basats en un profund enteniment de l’ésser humà en el seu entorn econòmic, social i psicològic. 
Domini del llenguatge i les metodologies bàsiques per al disseny de productes i serveis.

IDENTIFICACIÓ D’OPORTUNITATS DE NEGOCI 
Coneixement d’estratègies per identificar oportunitats i crear nous models de negoci.
Capacitat per analitzar i mostrar informació basada en recerques qualitatives. 
Domini de les eines per generar i mostrar nous models de negoci. 
Coneixement dels mètodes del design thinking i les eines d’aplicació en entorns empresarials.

INTEGRACIÓ DEL MERCAT LABORAL EN L’ÀMBIT DEL DISSENY I LA INNOVACIÓ 
Integració ràpida en el mercat laboral mitjançant el coneixement de funcions i processos creatius a nivell intern que s’utilitzen en projectes de disseny i innovació. 
Autonomia i seguretat en la presentació de projectes.
Major coneixement de les metodologies del disseny per desenvolupar estratègies d’innovació en les empreses.

Perfil de l'estudiant

– Graduats i llicenciats en qualsevol disciplina del disseny, enginyers, arquitectes i professionals del màrqueting, la comunicació i l’empresa.
– Especialistes en màrqueting i comunicació 
– Professionals de l’àmbit dels negocis i planificació estratègica 
– Emprenedors i industrials de múltiples sectors que busquen un nou plantejament per als seus processos de producció, tècniques i metodologies per replantejar l’enfocament del seu negoci.
– Altres professionals amb experiència demostrable en el camp del disseny, la innovació o el màrqueting.

Sortides Laborals

Els participants adquireixen els coneixements per treballar en companyies i organitzacions de diferents àmbits desenvolupant algunes de les següents funcions: 
. Coordinar i desenvolupar processos d’innovació en disseny i implementar-los com a eina estratègica. 
. Identificar oportunitats de negoci mitjançant les metodologies adquirides. 
. Visió estratègica per a la conceptualització i desenvolupament de nous productes i serveis. 
. Gestió i promoció de la cultura creativa en el sí de l’empresa 
. Tenir les capacitats i la visió per treballar en equips multidisciplinaris

 

COORDINADOR

GUIDO CHAROSKY

Cofundador Drop-Design for Innovation, consultora d’innovació enfocada a la creació de productes i serveis excepcionals, centrades en l’experiència d’usuari i el model de negoci. Dissenyador industrial per la Universitat de Buenos Aires, Màster (DEA) en Projectes d’Innovació per la Universitat Politècnica de Catalunya i Postgrau en Gestió d’Empreses a l’Escola d’Organització Industrial.

Prèviament va treballar Experience Design Lead en HP i com Design & Innovation Manager a la consultora Loop Business Innovation. És professor de l’IED des de l’any 2008 i director de l’Innovation Lab de l’MBA d’ESADE.

Posseeix una àmplia experiència en diferents camps del disseny i la innovació en diversos sectors: electrònica de consum, béns d’equip, joguines, tecnologia, serveis, packaging i gran consum. Ha col·laborat amb empreses multinacionals, pimes i startups i ha realitzat projectes a Argentina, Estats Units, Espanya, Anglaterra, Itàlia i Dubai. Ha escrit articles per a revistes i congressos internacionals.

El seu treball ha estat publicat en diferents revistes i diaris, i ha obtingut premis de disseny a Alemanya, Estats Units, Argentina, Espanya i Japó.

 

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis. Calendari: del 17 de gener al 10 d’abril de 2014

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades








Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi


















Responsable: Istituto Europeo Di Design, S.L B-80813959

Finalitat: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

Aquesta és la finalitat bàsica del formulari

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes les condicions legals

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes rebre informació comercial

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació):

- Dades identificatives

- Dades acadèmiques i professionals

Aquesta informació és necessària per a realitzar les finalitats que es descriuen en l'anterior apartat, en cas contrari no podrem informar-lo, ni tramitar la seva matrícula o expedient acadèmic.

Destinataris de les teves dades:

T'informem que a la teva informació accedeixen certes entitats d'acord amb regulacions de llei que ens obliguen a comunicar les teves dades personals.

Així mateix, previ el teu consentiment exprés cediríem les teves dades a entitats integrants del grup a què pertany Istituto Europeu di Design, SL, ia aquelles que puguin ser del teu interès un cop establerta la relació comercial amb tu, i es pot consultar cessionaris a la seu de Istituto Europeu di Design, SL, amb l'única finalitat d'informar-te de les nostres ofertes i serveis.

Drets:

Si ho desitja tens dret a accedir, rectificar, cancel·lar ja oposar a aquells tractaments que no vulguis, per això hauràs d'enviar un escrit a l'adreça dalt indicada oa l'adreça de correu electrònic: baja@madrid.ied.es, adjuntant una fotocòpia del seu DNI o NIE i indicant en l'assumpte "Protecció de Dades".

Si necessites més informació pots consultar aquí

Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close