subir

Curso d'Estiu en Espais Pop Up per a Gastronomia i Retail

Edició:

Idioma: Espanyol

Duració: 2 setmanes

Data d'inici: 16 de juliol 2018

Horari: Dilluns a divendres, del 16 al 26 de 16.40h a 21:40h i 27 de juliol de 9.30 a 14.30h.

Crèdits: 5

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

Amb el propòsit de comercialitzar, fidelitzar o promocionar diferents productes, sorgeixen els pop up stores. De dimensions relativament reduïdes, emplaçats en llocs estratègics de les ciutats, i sorgits en moments determinats, busquen atreure tant l’atenció del públic, com dels mitjans de comunicació.

Apel·lant principalment al Branding emocional, el propòsit d’aquests espais de sorgiment fugaç però intens, promouen el vincle, la idealització i la identificació per mitjà d’una sèrie de mecanismes projectuals que inclouen estratègies relacionades amb el disseny urbà, arquitectònic o industrial.

Curso d'Estiu en Espais Pop Up per a Gastronomia i Retail

Objectius

– Conèixer, interpretar i analitzar els principals conceptes sobre els quals es desenvolupen les propostes de Pop Up Stores en diferents parts del món.

– Indagar els mecanismes projectuals desenvolupats per les diferents empreses i dissenyadors, tractant d’experimentar possibles estratègies i solucions, en àmbits específics de la ciutat de Barcelona.

– Explorar algunes eines projectuals, centrades en els Pop Up stores (Gastronomia i retail), considerant que l’experiència projectual pròpia és el mecanisme que millor aglutina l’aprenentatge creatiu.

– Conèixer i entendre les diferents variables que intervenen en un procés projectual sensible amb l’ambient, i basat en estratègies, models i materials sostenibles.

– Compartir i emular algunes de pràctiques professionals desenvolupades en estudis o despatxos contemporanis, incentivant una aproximació a la realitat laboral concreta.

Metodología

La metodologia utilitzada per al desenvolupament del curs sorgeix de tres eixos principals:

– La participació activa dels estudiants

L’estructura del curs es planteja a partir de la participació activa dels estudiants en el procés d’aprenentatge, estimulant la recerca de solucions projectuals alternatives, creatives i superadores de les existents.

– L’estudi de casos existents

Es planteja la investigació de casos existents, analitzant les diferents perspectives sobre les que es van desenvolupar els Pop Up Stores, tractant d’extreure les intencions, els conceptes, els mecanismes, i les eines projectuals utilitzades pels seus autors.

– L’experimentació d’exemples concrets

Sobre la base d’unes variables acotades alhora del curs, es proposa la realització d’un projecte en una àrea específica de la ciutat de Barcelona, ​​i d’aquesta manera, integrar les intuïcions, coneixements i experiències, tant anteriors, com aquelles que es van adquirir durant el curs.

Perfil de l'estudiant

Estudiants i professionals d’Arquitectura, Disseny, responsables d’empreses de restauració i de branding, i interessats pel disseny d’interiors en general, que per raons laborals, pretenen aproximar-se a l’especialització, per enfrontar-se de manera eficaç a un sector cada vegada més competitiu i canviant.

Els estudiants han de tenir coneixements de disseny a nivell professional o acadèmic. Arquitectes, Interioristes, del camp de disseny (gràfic, industrial, etc.) amb coneixements bàsics d’AutoCAD (o similar) i tractament d’imatge.

COORDINADOR

FABIÁN GABRIEL PÉREZ

Arquitecte UNLP, Argentina. Màster en “Metropolis: Posgraduate program in architecture and Urban Culture” UPC, Espanya. Doctorand en teoria de l’arquitectura.

Actualment és Professor del Taller Vertical d’Arquitectura nº4 de la Facultat d’Arquitectura i Urbanisme de la Universitat Nacional de la Plata FAU / UNLP, i Director de la Cursa d’Interiors a la Facultat d’Arquitectura / UAI, Buenos Aires, Argentina.

Editor responsable de les publicacions de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, ETSAB / UPC (2005-2011).

Ha publicat nombrosos articles i llibres sobre arquitectura, disseny d’interiors, i cultura urbana.

Professor de màster, i coordinador de diferents cursos d’interiors d’IED des del seu origen (2004).

Altres Cursos Relacionats

  • Curs d'estiu en Disseny d'Interiors Comercials: Gastronomia i retail
    Més info +
  • Curs d'estiu en Decoració i Estilisme d'Interiors
    Més info +
  • CSP en Decoració i Estilisme d'Interiors
    Més info +
  • CSP en Disseny d'Espais Interiors Contemporanis
    Més info +
  • Postgrau en Disseny d'Il·luminació d'Espais
    Més info +

Noticies relacionades

  • Estudiants de l’IED Barcelona guanyen el tercer premi del Roca One Day Design Challenge
    Un equip format per alumnes de l’IED Barcelona guanyen el… Més info +
  • L'IED Barcelona col·labora amb Metges sense Fronteres per solucionar els problemes de mobilitat al Congo
    Un equip d’estudiants del Títol Superior en Disseny de Producte… Més info +
  • IED Barcelona firma el seu primer article científic sobre el mètode Design Thinkig conjuntament amb altres universitats i IdeaSaquare @ CERN
    Luciana Leveratto, Directora Acadèmica de Màster de l’IED Barcelona, firma… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>