Curs d’estiu en Disseny d’Interiors Comercials: Gastronomia i retail
Edició: 18ª
Idioma: Espanyol
Duració: 3 setmanes
Data d'inici: 5 de juliol de 2021
Horari: De dilluns a divendres, de 9.30h a 15h i quatre dies a la tarda, de 15.30h a 18h
Crèdits: 10*
Preu:
3.100€ (Taxa de matrícula 1.000€ + taxa de curs 2.100€).
Informa't de les facilitats de pagament i condicions especials.
Introducció
El Summer Course en Disseny d’Interiors Comercials: Gastronomia i Retail s’endinsa en les principals eines d’experimentació i reflexió per a definir els nous espais comercials relacionats amb la gastronomia i el retail.
El disseny d’interiors és un sector altament competitiu i canviant, que demanda cada vegada més especialització.
Al llarg del curs, els estudiants coneixen eines, analitzen mecanismes i projecten espais relacionats amb la realitat comercial de Barcelona com a camp d’experimentació i referent en l’àmbit de l’arquitectura d’interiors comercial. Durant el procés, els alumnes es beneficien de la sinergia i l’ intercanvi entre els exercicis projectuals, les classes, les conferències, els tallers i les visites proposades.

Objectius
– Experimentar la realització de projectes d’interiors comercials contemporanis, entesos com una fase d’un procés productiu (disseny), en el qual es prioritza la interface constituïda per l’interior (espai i forma), els objectes (mobiliari), la materialitat (Condició i procés material), i les principals instal·lacions que ho constitueixen.
– Conèixer els espais comercials, i més específicament els interiors de bars, restaurants i tendes de la ciutat de Barcelona, tractant d’entendre la manera en què van ser projectats pels seus autors, i els mecanismes i eines amb els quals van ser produïts.
– Explorar diferents eines projectuals, centrades en els interiors comercials, considerant que l’experiència projectual pròpia és el mecanisme que millor aglutina l’aprenentatge creatiu.
Metodologia
El curs proposat se centra en l’experimentació dels interiors de l’arquitectura comercial, des de la perspectiva de dos àmbits específics, als espais destinats a la gastronomia i el retail. Això implica la realització de dos exercicis projectuals, de dues setmanes de durada cadascun, i una sèrie de classes, tallers i visites, que atorguen el suport necessari per realitzar els projectes propis de manera creativa i lliure, però a més, el coneixement dels mecanismes amb els quals van ser realitzats altres espais comercials emblemàtics de la ciutat.
Perfil de l'estudiant
Estudiants i professionals d’Arquitectura, Disseny, responsables d’empreses de retail, branding, Visual Marxandatge, i interessats pel disseny d’interiors en general, que per raons laborals, pretenen aproximar-se a l’especialització, per enfrontar-se de manera eficaç a un sector cada vegada més competitiu i canviant.
Els estudiants han de tenir coneixements de disseny a nivell professional o acadèmic. Arquitectes, Interioristes, professionals del camp del disseny (gràfic, industrial, etc.) amb coneixements bàsics d’AutoCAD (o similar) i tractament d’imatge.
COORDINADOR
FABIÁN GABRIEL PÉREZ
Arquitecte UNLP, Argentina. Màster en “Metropolis: Posgraduate program in architecture and Urban Culture” UPC, Espanya. Doctorant en Teoria de l’Arquitectura.
Actualment és Professor del Taller Vertical d’Arquitectura nº4 de la Facultat d’Arquitectura i Urbanisme de la Universitat Nacional de la Plata FAU/UNLP i Director de la Carrera d’Interiors en la Facultat d’Arquitectura/UAI, Buenos Aires, Argentina.
Editor responsable de les publicacions de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, ETSAB/UPC (2005-2011). Ha publicat nombrosos articles i llibres sobre arquitectura, disseny d’interiors, i cultura urbana.
Professor de màster, i coordinador dels cursos d’interiors de l’IED des del seu origen (2004).
Crèdits
Altres Cursos Relacionats

Curs d'estiu en Design Thinking for Business Transformation
Més info +Noticies relacionades

FOODTURE BARCELONA 2020
Més info +
El Grup IED arriba a Bilbao
Més info +
Inaugurem Point Two, un espai tecnohumanista dedicat a la investigació aplicada al disseny
Més info +- Sollicitar informació informació
- SOL.LICITAR ENTREVISTA ENTREVISTA
- SOL.LICITAR INSCRIPCIÓ INSCRIPCIÓ
Responsable del Tractament: Istituto Europeo Di Design S.L
Delegat de Protecció de Dades: jgarnica@prolaw.es
Finalidad: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:
- Rebre informació de cursos
- Rebre ofertes, promocions i esdeveniments exclusius per a mi
Tipus d'informació que recopilem (Legitimació): Consentiment exprés.
Destinataris: No es cediran dades a tercers. En cas de que es realitzi, previament es sol·licitarà el seu consentiment exprés.
Dretss: Vostè té el dret a accedir, rectificar, cancel·lar i oposar-se a aquells tractaments de les seves dades que no desitgi. Pot trobar la manera de procedir a la nostra política de privacitat.
Informació adicional: Política de Privacitat