subir

Curs d'Estiu en Marketing de la Moda

Edició:

Idioma: Espanyol

Duració: 4 setmanes

Data d'inici: 2 de juliol de 2018

Horari: De dilluns a divendres de 9.30h a 14.30h

Crèdits: 10*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El curs d’estiu en Marketing de la moda mostra com els treballadors d’un departament de màrqueting i comunicació de moda han de donar resposta a temes tan importants com la definició de nous models de negoci, l’aprofundiment del valor “marca” o la cerca de noves tendències de consum a les quals respondre àgilment. El seu treball, en definitiva, consisteix en definir l’estratègia global perquè molts altres professionals (dissenyadors, publicistes, product managers, interioristes, escaparistes…) desenvolupin el seu treball conjunt, encaminant els seus esforços cap a un repte comú amb objectius clars i consensuats.

Des de fa uns anys la indústria de la moda està immersa en un profund i ràpid procés de transformacions de la seva estructura productiva i organitzativa, produint-se canvis importants en el model industrial que caracteritzava a les economies desenvolupades a l’últim quart de segle. Existeix, actualment, un procés clar d’intensificació de la competència mundial que obliga al sector en general (tant les grans empreses com les emergents) a professionalitzar les seves funcions per respondre al nou ambient competitiu.

Objectius

Els objectius del curs són fomentar la creativitat empresarial, capacitar a l’alumne per afrontar situacions reals en l’àmbit de la moda amb coherència i professionalitat, i contemplar les activitats necessàries per desenvolupar un projecte integral de màrqueting i comunicació de moda, des de la fabricació a la comercialització, analitzant oportunitats comercials i/o de venda (directa o mitjançant showrooms, distribuïdors o uns altres), passant per l’assessorament en totes les facetes de gestió estratègica. Tot el que fa referència a la identitat de marca i imatge, l’expansió internacional, la cerca de col·laboradors, la comunicació, entre altres.

Metodología

El desenvolupament de les sessions didàctiques, mòduls i exercicis del curs intensiu intenta imitar el procés i gestió professional d’un projecte de moda. D’aquesta manera, el curs s’estructura en diferents tipologies de sessions didàctiques:

– Classes teòriques: aporten informació professional, actualitzada, així com les bases de coneixement suficients per afrontar els projectes plantejats durant el curs. A més, el curs ofereix una extensa bibliografia i annexos amb lectures complementàries.

– Classes experimentals: els case studies per analitzar i aprofundir en les experiències realitzades per empreses del sector, conformen un aprenentatge fonamental. No es tracta tant d’imitar estratègies d’altres empreses sinó analitzar els seus fonaments, aplicacions, repercussió, mercat, etc., per extreure el coneixement i anàlisi suficient que ens permeti afrontar els nostres reptes amb seguretat i coneixement.

-Classes experimentals: al llarg del curs s’inclou la realització de diversos exercicis pràctics que posen de manifest que el seguiment del curs es desenvolupa mantenint una dinàmica “work in progress”. Aquests exercicis seran una presa de contacte important amb casos reals que podrem trobar al món professional.

-Workshops: algunes assignatures d’alt contingut pràctic, es desenvoluparan imitant sessions

workshops, de manera que es practiquen elements fonamentals com el treball en equip ben planificat, respectant un briefing concret per a cada sessió.

-Xerrades professionals: posen en contacte als nostres alumnes/as amb professionals d’empreses rellevants de diferents àmbits de la moda. En finalitzar el curs l’alumne demostrarà els coneixements adquirits de recerca, teòrics i les habilitats tècniques adquirides en la presentació del seu projecte final.

Perfil de l'estudiant

Aquest curs va dirigit a llicenciats en disseny de moda i màrqueting que volen potenciar els seus coneixements per endinsar-se en el sector de la indústria professional. Comercials i responsables de vendes que vulguin adquirir coneixements tècnics del sector de la moda per diferenciar-se dels altres professionals. Creatius de diferents sectors (gràfics, interioristes i producte) que vulguin ampliar les seves propostes al client i aplicar a la imatge de marca i al producte de moda i tendència. I creatius i planners publicitaris que vulguin presentar unes propostes innovadores als seus clients de l’àmbit moda, dins de la imatge de marca i les seves diferents aplicacions (esdeveniments, packaging, etiquetes, etc.), com a element diferenciador.

 

COORDINADOR

TERESA BUHIGAS

Titulada en Business Administration amb un MBA al prestigiós centre ESADE. Des de 1990, ha desenvolupat projectes de consultoria estratègica per a diferents àmbits de la indústria de la moda, tant per a empreses privades com per a associacions de caràcter públic. Teresa ha estat membre del comitè educatiu del centre d’estudis ESADE, durant més de dotze anys, al Departament de Màrqueting i Management. Des de 1998, com a membre fundadora de FACTO Estrategia, ha mantingut la seva col·laboració amb el sector professional com a consultora estratègica, a més de col·laborar amb l’IED Barcelona en diferents projectes educatius.

Crèdits

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • Fashioners of the World
    El passat 22 de juny l’Auditori de Barcelona va acollir… Més info +
  • L’IED Barcelona al Top 25 de las millors universitats de moda del món
    L’IED Barcelona Escola Superior de Disseny ha estat seleccionada per… Més info +
  • Cerimònia d'Entrega de Diplomes 2018
    El IED Barcelona celebra l’entrega de diplomes dels Títols Superiors,… Més info +













Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi











Responsable: Istituto Europeo Di Design, S.L B-80813959

Finalitat: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

Aquesta és la finalitat bàsica del formulari

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes les condicions legals

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes rebre informació comercial

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació):

- Dades identificatives

- Dades acadèmiques i professionals

Aquesta informació és necessària per a realitzar les finalitats que es descriuen en l'anterior apartat, en cas contrari no podrem informar-lo, ni tramitar la seva matrícula o expedient acadèmic.

Destinataris de les teves dades:

T'informem que a la teva informació accedeixen certes entitats d'acord amb regulacions de llei que ens obliguen a comunicar les teves dades personals.

Així mateix, previ el teu consentiment exprés cediríem les teves dades a entitats integrants del grup a què pertany Istituto Europeu di Design, SL, ia aquelles que puguin ser del teu interès un cop establerta la relació comercial amb tu, i es pot consultar cessionaris a la seu de Istituto Europeu di Design, SL, amb l'única finalitat d'informar-te de les nostres ofertes i serveis.

Drets:

Si ho desitja tens dret a accedir, rectificar, cancel·lar ja oposar a aquells tractaments que no vulguis, per això hauràs d'enviar un escrit a l'adreça dalt indicada oa l'adreça de correu electrònic: baja@madrid.ied.es, adjuntant una fotocòpia del seu DNI o NIE i indicant en l'assumpte "Protecció de Dades".

Si necessites més informació pots consultar aquí

Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>