subir

Curs d'estiu en Innovation and Future thinking

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 2 setmanes

Data d'inici: 15 de juliol de 2019

Horari: Del 16 al 26 de juliol, 16.40-21.40h i el 27, 9.30-14.30h

Crèdits: 5*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El curs d’estiu en Innovation and Future thinking ajuda als estudiants a millorar la seva capacitat per detectar els senyals de canvi, organitzar idees en models comprensibles, sintetitzar noves formes d’avaluació per als possibles futurs, identificar les barreres potencials i oportunitats d’aquests futurs actuals, i dissenyar productes innovadors, serveis o idees que satisfacin les necessitats emergents.

Aprenent els fonaments de la visió de futur, els futurs de pensament i com vincular aquests amb la innovació i la creació, els estudiants obtenen un conjunt d’eines per identificar i avaluar els futurs alternatius presentats pel món que els envolta. Tant el disseny d’un nou negoci com el futur de la moda, una aplicació per smartphone o un cotxe de la propera dècada, aquest curs proporciona les eines de previsió i acció.

Innovation and Future Thinking

Curs d'estiu en Innovation and Future thinking

Objectius

L’objectiu del Future Lab és proporcionar als estudiants i professionals diversos escenaris amb una base per a poder fer una previsió i descobrir de quina manera va lligat a l’estratègia, innovació i creació. No simplement s’ensenyen els concepts essencials de la data collection i del modelling, sinó que es treballarà el desenvolupament narratiu, el marc estratègic, la creació de prototips i la comunicació.

Metodología

Aquest curs comença amb la pregunta fonamental: “Per què pensar en el futur?” Aquest es descobreix a través d’una visió general de les habilitats essencials del futuring- observació de la panoràmica i identificació de tendències i anàlisis-, mirant els senyals febles, les micro i macro tendències i com utilitzar aquestes per pensar en les conseqüències i els resultats inesperats. S’inclou l’anàlisi observacional, l’ús de Barcelona per trobar indicadors, i l’estudi de conductes, missatges i senyals que apunten a un canvi emergent.

 Es realitzen desenvolupaments d’escenaris, fulls de ruta, línies de temps i retrospecció, i idees creatives, per desenvolupar noves narratives que descriguin històries sobre el futur per utilitzar estratègicament. També es tenen converses per Skype amb futuristes, innovadors i dissenyadors que emprenen aquestes tècniques en el seu propi treball.

Partint d’aquesta base, es tenen pràctiques d’innovació i processos, enfocaments tradicionals descendents, ascendents i innovació oberta, i s’estudia com s’estan utilitzant tant en grans empreses com en les empreses emergents. S’adquireix visió d’innovació veient les futures exigències en el desenvolupament dels nous dissenys i productes.

Finalment, s’analitzen els prototips usant els futurs que s’han creat i es construeix un projecte final que presenta solucions als problemes perversos que s’han descobert, creant per a la propera dècada.

Perfil de l'estudiant

Donada la seva naturalesa multidisciplinar, el curs està obert a estudiants i professionals de diferents àmbits amb múltiples interessos, formacions i trajectòries futures. Al combinar la perspectiva estratègica de negoci amb les percepcions i l’estètica del desenvolupament del disseny i productes, pot ser d’interès per a aquells amb inclinació per la innovació i la creació de productes, serveis i conceptes. També es planteja per a aquells a qui els agradi combinar el pensament rigurós amb la creativitat.

COORDINADOR

John V Willshire

Fundador de Smithery, una estratègica unitat de disseny a Londres. Desde la seva formació al 2011 han actuat amb la missió d’ajudar a empreses a crear aquelles coses que la societat demana, enlloc de fer que la gent vulgui coses. Aquest és el tercer any ensenyant a l’ IED el curs de Innovation and Future Thinking i el seu primer com a coordinador del curs.

La feina a Smithery engloba moltes disciplines, però està especialitzat en el terreny d’estratègia, disseny, canvi de cultura, i prototipat. Smithery ha estat establerta com una nova manera de ‘disseny apropiat’. Basat en el concepte de desenvolupar una metaestratègia (una estratègia d’estratègies): enlloc de voler buscar i implementar l’estratègia ‘correcta’, les organitzaciones deuen saber desenvolupar-se en molts i variades perspectives.  Es tracta d’ajudar a organitzacions a saber adoptar la postura més apropiada, a través d’un sistema de moviment, capes i bucles; significa crear projectes innovadors on l’experiència té molta importància dins de l’organització.

Una de les eines dissenyades per a aquest enfocament, Artefact Cards, ha crescut fins a esdevenir un grup exitós de diferents eines creatives per a professionals i empreses a través del globus. Dins dels beneficiaris d’aquest enfocament s’inclouen LEGO, BBC, Konica Minolta, Experian, the British Council, The Science Museum, Vodafone, Lloyds Bank, Google, Carlsberg, University of Glasgow, University of Stirling, the FSA i the V&A.

John també ensenya aquestes metodologies a establiments educatius com l’ IED Barcelona i the Saïd Business School, Oxford, a més de donar keynotes a vàries conferències per Europa, com dConstruct, Webdagene, The Conference i més.

Anteriorment, John ha estat Chief Innovation Officer a PHD Media a Londres.

Credits

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • L'IED Barcelona col·labora amb Metges sense Fronteres per solucionar els problemes de mobilitat al Congo
    Un equip d’estudiants del Títol Superior en Disseny de Producte… Més info +
  • HERNÁN ORDOÑEZ Y JOSEP FERRANDO EN EL TRIMARCHI 2017
    El IED Barcelona vuelve a participar en la 17 edición… Més info +
  • Folch Studio visita l'IED
    El dimarts dia 15 de maig l’IED Barcelona rebrà a… Més info +













Vull rebre informació de beques, cursos, promocions i esdeveniments exclusius per a mi











Responsable: Istituto Europeo Di Design, S.L B-80813959

Finalitat: La informació recopilada al lloc web únicament serà utilitzada per a les següents finalitats:

Aquesta és la finalitat bàsica del formulari

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes les condicions legals

- Aquesta és la finalitat que apareix quan marques que acceptes rebre informació comercial

Tipus d'informació que recopilem (Legitimació):

- Dades identificatives

- Dades acadèmiques i professionals

Aquesta informació és necessària per a realitzar les finalitats que es descriuen en l'anterior apartat, en cas contrari no podrem informar-lo, ni tramitar la seva matrícula o expedient acadèmic.

Destinataris de les teves dades:

T'informem que a la teva informació accedeixen certes entitats d'acord amb regulacions de llei que ens obliguen a comunicar les teves dades personals.

Així mateix, previ el teu consentiment exprés cediríem les teves dades a entitats integrants del grup a què pertany Istituto Europeu di Design, SL, ia aquelles que puguin ser del teu interès un cop establerta la relació comercial amb tu, i es pot consultar cessionaris a la seu de Istituto Europeu di Design, SL, amb l'única finalitat d'informar-te de les nostres ofertes i serveis.

Drets:

Si ho desitja tens dret a accedir, rectificar, cancel·lar ja oposar a aquells tractaments que no vulguis, per això hauràs d'enviar un escrit a l'adreça dalt indicada oa l'adreça de correu electrònic: baja@madrid.ied.es, adjuntant una fotocòpia del seu DNI o NIE i indicant en l'assumpte "Protecció de Dades".

Si necessites més informació pots consultar aquí

Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close