subir

Curs d'estiu en Fashion Product Management

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 2 setmanes

Data d'inici: 2 de juliol de 2018

Horari: De dilluns a divendres de 16.40h a 21.40h

Crèdits: 5*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El curs d’estiu en Fashion product management està enfocat en donar una visió estratègica del funcionament del producte moda tenint en compte el posicionament i els valors de marca. Mostra com optimitzar les col·leccions des de la idea inicial fins al consumidor final, i com fer que les nostres propostes siguin diferents a les de la competència aportant coneixements de processos de producte (direcció eficient i gestió), d’estratègies de màrqueting de producte i comunicació, així com de mecanismes d’inspiració i elaboració de tendències amb una base creativa i cultural. A més, el contingut curricular està orientat a desenvolupar l’equilibri entre la part analítica i la part creativa que un professional de producte moda ha d’aprendre a manejar.

El disseny no és la part fonamental de l’èxit d’una col·lecció de moda, el procés des de la idea fins a la botiga està ple d’estratègies que fan que un producte ben concebut des del principi pugui tenir èxit o fracàs al mercat. Factors com l’estructura del producte, la dimensió de l’oferta, l’estil de les col·leccions, el grau d’innovació que incorporen, l’elecció del preu, la gestió del temps del procés i de la qualitat final del producte, formen part d’aquest món intern i complex que caracteritza les diferents marques de moda. Totes les decisions sobre els factors anteriorment citats, són conseqüència d’una estratègia de marca 360 graus i d’un model de negoci eficient.

Fashion Product Management

Curs d'estiu en Fashion Product Management

Objectius

– Aprendre a desenvolupar una estratègia de col·leccions enfocada al mercat i alhora creativa, conèixer i manejar les eines necessàries per implementar l’estratègia de producte alineada al públic objectiu i al posicionament de la marca.

– Aprendre a construir l’estructura, amplitud i profunditat de les col·leccions a través de l’anàlisi de les vendes, la competència i les tendències per poder desenvolupar una col·lecció òptima en valor final, temps i costos.

– Desenvolupar el procés de col·leccions, compres, gestió de proveïdors i logística de producte.

– Entendre el grau d’intervenció de cadascun dels actors (disseny, producte, comercialització i comunicació) en l’èxit de la col·lecció.

– Capacitar a l’alumne per afrontar situacions reals en l’àmbit de la moda amb coherència i professionalitat.

Metodología

El desenvolupament de les sessions didàctiques, mòduls i exercicis del curs intensiu intenta imitar el procés i gestió professional d’un projecte de moda. D’aquesta manera, el curs s’estructura en diferents tipologies de sessions didàctiques:

Classes teòriques: aporten informació professional, actualitzada, així com les bases de coneixements suficients per afrontar els projectes plantejats durant el curs. A més, el curs ofereix una bibliografia i annexos amb lectures complementàries.

Classes experimentals: case studies. Analitzar i aprofundir en les experiències realitzades per empreses del sector conforma un aprenentatge fonamental. No es tracta tant d’imitar estratègies d’altres empreses sinó d’analitzar els seus fonaments, aplicacions, repercussió, mercat, etc., per extreure el coneixement i anàlisi suficient que ens permeti afrontar els nostres reptes amb seguretat i coneixement.

Projectes: la finalitat de tots els cursos professionals de l’escola és el desenvolupament final de projectes professionals, per això, al llarg del curs, s’inclou la realització de diversos exercicis pràctics que posen de manifest que el seguiment del curs es desenvolupa mantenint una dinàmica “work in progress”. Aquests exercicis són una presa de contacte important amb casos reals que es poden trobar al món professional.

Workshops: algunes assignatures d’alt contingut pràctic es desenvolupen imitant sessions workshops, de manera que es practiquen elements fonamentals com el treball en equip ben planificat respectant un briefing concret per a cada sessió.

Xerrades professionals: el currículum didàctic del curs es completa amb la presència de xerrades professionals, que posen en contacte als alumnes amb professionals d’empreses rellevants del sector professional. Es tracta sens dubte, d’una oportunitat única per aprendre i establir contactes amb professionals de diferents àmbits de la moda.

Perfil de l'estudiant

Aquest curs va dirigit a:

– Llicenciats en disseny de moda i màrqueting que vulguin potenciar els seus coneixements del producte moda per endinsar-se en el sector de la indústria professional.

– Comercials i responsables de vendes i retail que vulguin aprofundir en el producte moda per potenciar les seves capacitats i diferenciar-se dels altres professionals.

– Creatius de diferents sectors (gràfics, interioristes i producte) que vulguin conèixer d’aprop el sistema moda i l’interior de les col·leccions per poder ampliar i especialitzar les seves propostes al client.

– Responsables de producte, producció, logística i sales planners, per ampliar la seva visió de la moda i entendre el món de la creació de col·leccions adaptades a les tendències i alhora al mercat.

– Responsables i agències de visual per ampliar la seva visió estratègica del producte, el seu moviment a la botiga i la seva adaptació a les necessitats del consumidor.

COORDINADOR

Anna Sabater Casas

Té formació en Ciències Empresarials (UAB), DAF de Màrqueting (ESADE), Disseny de moda (IDEP), Disseny de teixits (Central Sant Martins School of Art), Màrqueting Relacional (IESE) i Gestió de projectes (IESE). Inicia la seva activitat professional en el món de la moda l’any 1985, com a integrant de l’equip de disseny tèxtil de Nicolas Bosch Mir SA Ha participat en la creació de col·leccions tèxtils per Michele Solbiati Sasil S.p.a. i Textil Dobert SA L’any 2000, es va incorporar a l’equip d’Antonio Miró SL. Com a directora de producte va completar la seva visió del producte des de la idea del teixit fins al moment en què la peça està en el punt de venda.

Paral·lelament, inicia la seva col·laboració i activitat docent a l’IED Istituto Europeo di Design. És coordinadora didàctica del triennal de Màrqueting i Comunicació de moda i docent en diversos programes. A l’abril de 2005, funda la seva empresa de consultoria de moda “It’s about product”, especialitzada en estratègia de producte així com en l’estructuració de les col·leccions, definició d’estil i desenvolupament de marca a través del producte.

Col·labora amb diferents universitats i organismes tant a Espanya com a Amèrica del Sud, impartint classes magistrals i seminaris de diferenciació creativa en producte de moda.

Crèdits

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • Folch Studio visits IED
    On Tuesday 15th May, IED Barcelona will be welcoming Albert Folch,… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>