CSP en Moda i Visual merchandising
Edició: 15ª
Idioma: Espanyol
Duració: 3 mesos
Data d'inici: 27 de setembre de 2018
Horari: Dilluns i dimecres + divendres alterns, de 18.30h a 22.40h
Crèdits: 15*

Introducció
El CSP (Continuing Study Program) en Moda i Visual Merchandising pretén crear un professional que pugui solucionar la problemàtica dels punts de venda degut a la saturació de producte, a la globalització del comerç, a la caiguda dels preus i marges, i també a l’aparició de la venda online. El visual merchandising ha d’estimular al client a comprar a través d’accions de comunicació persuasiva i, sobretot, arribar al client d’una forma diferent: emocionalment. Ens trobem davant d’un nou consumidor.
El curs dota als alumnes de coneixements i habilitats per poder projectar un punt de venda mitjançant l’anàlisi del producte, formes de presentació, estudi del muntatge i exposició de la mercaderia, tenint en compte la necessitat de noves experiències dels nous consumidors. També tracta els principis fonamentals de les noves estratègies del màrqueting i la seva aplicació, les pautes del fashion màrqueting i la figura del product manager.
Objectius
Els objectius són: estudiar el perfil del nou comprador per poder oferir un nou concepte del visual merchandiser i aprofundir sobre la història de la moda i el funcionament del producte moda actualment, per entendre i tenir una bona base cultural.
Metodología
El programa del postgrau consta de dues parts: una conceptual, amb les intervencions dels diversos professionals que prenen part en el procés d’elaboració d’un visual merchandising (interiorisme, retail, escaparatisme, producte de moda i branding), i una altra part pràctica en la qual es desenvolupa un cas d’estudi on els alumnes apliquen els coneixements que van adquirint.
Al llarg del programa es realitzen visites fora de l’escola com a complement a determinades matèries.
Perfil de l'estudiant
El curs està dirigit a diferents perfils complementaris:
– Interessats que tinguin estudis de moda i màrqueting o experiència laboral en el camp de la moda, en botigues o afins.
– Professionals formats dins de l’àmbit del disseny industrial, l’arquitectura o l’interiorisme que desitgin adreçar la seva activitat professional al món del visual merchandising i el retail en moda.
– Emprenedors que estiguin pensant en iniciar el seu propi negoci de moda, i necessitin la formació necessària per arrencar la seva aventura empresarial sobre una bona base teòrica-pràctica.
Sortides Laborals
El curs està especialment orientat a aquelles persones que, a més del seu interès pel món de la moda i el visual merchandising, tinguin la voluntat d’iniciar un projecte empresarial individual o col·lectiu dins del sector de la moda. D’aquesta manera, les sortides professionals per a l’alumnat van des de formar part activa dins d’un equip de gestió de visual merchandising a la coordinació d’un espai de venda propi.
COORDINADOR
La coordinadora del curs és Beatrice Vaccaro. S’especialitza en Aparadorisme i Visual Merchandising, seguint diversos màsters a Itàlia i a Espanya. Aparadorista i Visual freelance des de 2006, treballa amb moltes tipologies d’empreses, des del tèxtil i la moda a l’hostaleria i el moble, per a empreses com Nike, Dedon o el Grup Damm. Des de 2009 és docent d’aparadorisme i Visual Merchandising en diferents escoles. Escriu articles a revistes sobre Aparadorisme i Visual i col·labora en la redacció de temaris per a cursos d’Aparadorisme i Visual Merchandising.
Crèdits
La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.
Altres Cursos Relacionats
CSP en Comunicació de Moda
Més info +BA (Hons) Fashion Design
Més info +CSP en Decoració i Estilisme d'Interiors
Més info +
Noticies relacionades
Folch Studio visits IED
On Tuesday 15th May, IED Barcelona will be welcoming Albert Folch,… Més info +