subir

Master en Brand Design And Management: Food, Wine And Tourism

Edición:

Idioma: Inglés

Duración: 11 meses

Fecha de Inicio: Marzo 2017

Horario: marzo 2017 en IED Firenze + septiembre 2017 en IED Barcelona

Créditos: 60

Solicitar Información

Pide Entrevista

Preinscribirse

Master Food, Wine And Tourism

Introducción

El objetivo general del Master en Brand Design And Management: Food, Wine And Tourism en  es satisfacer la incipiente demanda de profesionales cualificados que puedan ofrecer un nuevo enfoque de gestión al sector del turismo/la gastronomía y las bebidas dentro del ámbito del turismo/hotelero y de catering. La estructura del máster, que incluye un plan de estudios detallado basado en el diseño y la gestión de marca, prepara a los futuros profesionales de la innovación en el ámbito de los servicios turísticos, hoteleros, gastronómicos y enológicos.

Objetivos

Barcelona y Florencia son dos de los principales destinos turísticos de Europa y ambas atraen turistas gracias a una combinación única de arte, cultura y una gran calidad de vida y hospitalidad.

Hoy en día, para lanzar y dar fuerza a una marca en estos sectores es necesario contar con una serie de habilidades transversales y una visión de 360°. El territorio ya ha dejado de ser una limitación para convertirse en un valor clave a la hora de tener reconocimiento en todo el mundo. Tanto la Toscana como Cataluña son regiones que construyen sus estrategias de marca sobre ese valor y tienen éxito con ello.

El objetivo principal del master es fomentar el desarrollo de la competencia profesional aplicando un enfoque activo basado en la formación práctica que combine experiencia y habilidades de escucha mediante una metodología teórica y práctica relacionada con el Design Thinking. El objetivo es formar a expertos en estrategia y comunicación en la construcción de identidad y valores relacionados con las marcas en los sectores de la gastronomía, el turismo y la enología.

El master se impartirá en Barcelona y Florencia, dos ciudades vinculadas a una larga tradición en los sectores del turismo, la enología y la restauración. La gran presencia de la Toscana y Cataluña en las ferias comerciales especializadas y en empresas de gran reconocimiento internacional las ha colocado en el mapa como regiones estratégicas para aquellas personas que deseen desarrollar su carrera en este ámbito.

Metodología

The Master in Brand Design and Management is divided into two operational modules that have an individual study path related to the city they are in. Each module will end with an exam and a final project. The courses are partly carried through the entirety of the Masters and partly specific to the different locations.

The Master’s objective is to lead its students on a unique educational process which includes hands-on experiences in the field working with expert professors and contexts in order to define the many facets of this sector’s “know how”.

Perfil del estudiante

The Master is open to post-graduates from diverse majors that have a particular interest for the food, wine or tourism world’s dynamics: Graduates in Marketing,

Communication, Management, Business/ Economics, Hospitality, Service or product Design, Architecture, Tourism and Branding We also accept candidates that have significant professional experiencein the field.

Salidas Laborales

· Tourism, Food and Wine Brand Manager.
· Brand Manager
· Brand City Manager
· Tourism Brand Manager
· Service Designer for Tourism, Food and Wine
· Community Manager for Tourism, Food and Wine
· Event planning and management
· Innovative Service development for Food, Wine and Tourism industries
· PR and Press Office professionals

The goal of this Master is to implement and strengthen the skills required to take on important and strategic roles in Tourism, Food and Wine based Brands The Master is also designed to train professionals in the construction and management of formats and services in the hospitality sector alongside management and communication experts in the Food & Wine sector.

COORDINADOR

Ilaria Legato

Is an FERPI (Italian Public Relations Federation) professional specialised in “Brand Care” and “Communication Design” in the Food Wine & Tourism sphere for clients in the world of catering in Florence. She is a director of the IED COMMUNICATION school in Rome where she coordinates the “Communication Design” course. Together with Food designer Paolo Barichella, she founded “Food Design Reunion” an initiative that focuses on national and international Food and Design projects. She also works as PR manager for the Food Design Studio in Milan. www.ilarialegato.com

Otros Cursos Relacionados

Noticias Relacionadas

  • Master and Continuing Study Programs: Enrollment Opens
    IED Barcelona – Escola Superior de Disseny has already opened… Más Info +
  • SUMMER COURSES JUNIOR
    What are the JUNIOR courses? Within its Summer Courses, IED… Más Info +
  • WIN A SUMMER COURSE SCHOLARSHIP WITH THE MARIO HERNANDEZ AWARD
    The Colombian fashion brand MARIO HERNENDEZ organizes a contest to win a… Más Info +

Cursos

Al continuar utilizando el sitio, usted acepta el uso de cookies. Más información

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>