subir

Undergraduate Degree in Transportation Design

Idioma: Anglès

Duració: 4 anys

Data d'inici: Setembre del 2018

Crèdits: 240 ECTS

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El Undergraduate Degree in Product Design, majoring in Transportation Design, és equivalent a Grau Universitari (240 ECTS). Aquest curs forma professionals capaços de projectar no només vehicles, sinó sistemes de transport i accessoris lligats al sector.

El disseny de transport és una disciplina que va més enllà del disseny d’automòbils, el transport demana una adaptació i varietat que respongui a diverses necessitats, des de les motocicletes amb usos urbans, avions amb un disseny interior inimaginable fins a vaixells amb una infinita varietat de dimensions i tecnologia que arriba a fer-los autosuficients. Sigui en el mitjà que sigui (terrestre, aquàtic o aeri) el disseny per a transportar productes o persones requereix una visió àmplia i transversal que s’adapti a les necessitats actuals.

La formació a l’IED Barcelona abasta no només les últimes tècniques i tecnologies vinculades a la concepció i estilisme dels vehicles (cotxes, carros, avions, vaixells, etc.) sinó que contemplem la globalitat de les solucions buscant anar més enllà i preveient les necessitats que poden sorgir en matèria de transport.

Objectius

El disseny de transport travessa un profund procés de canvi, els automòbils d’avui són diferents als cotxes d’abans, amb una important incorporació de tecnologia que els transforma radicalment; nous sistemes d’alimentació, noves eines, aplicacions, usos segmentats, interaccions cada vegada més sofisticades que porten l’usuari a viure una nova experiència i nous sistemes en el procés de comercialització. 

El Undergraduate Degree ensenya l’alumne a projectar no només vehicles, sinó sistemes de transport i accessoris lligats al sector. Forma dissenyadors d’interiors i exteriors de transports que sàpiguen enfrontar-se a factors comercials, psicològics i socials relacionats amb la mobilitat. En aquest curs s’ensenya a comprendre aspectes com els mecanismes psicològics i emotius dels consumidors, ciutadans o usuaris, units al concepte de transport, de vehicle i la cultura dels diferents targets de referència. El títol superior li facilita als participants la interpretació de les necessitats i expectatives dels ciutadans, mantenint alhora la creativitat, l’estil, les tendències i el cicle de vida del producte. 

L’experiència en aquest camp, unida a la col·laboració de grans empreses que treballen en el sector, permet desenvolupar aquesta particular competència teòrica i al mateix temps pràctica, típica dels grans projectistes de transport. La metodologia subratlla la contínua comparació entre els coneixements teòrics i tècnics, i les aplicacions concretes basades en l’elaboració i desenvolupament de projectes de dificultat creixent. 

El primer any del curs els estudiants de disseny de transports treballen de manera conjunta amb altres especialitats per generar una base metodològica i de procés creatiu. El centre de la creativitat és l’experiència del propi dissenyador en el que anomenem Entorn Propi. Durant aquest any l’estudiant es familiaritza amb els materials, les eines, les tècniques necessàries i comprova com prenen forma les idees segons el criteri usat i el medi empleat. 

El segon any està enfocat en el desenvolupament de la pròpia creativitat de forma individual i es comencen a estudiar les eines de l’especialitat com són: packaging, clay, Key sketch, retolador Chartpaks, Alias i comunicació gràfica. 

En el segon any continua l’aprenentatge incorporant metodologies d’investigació, processos i eines que permeten resoldre necessitats especifiques de persones i empreses, en un Entorn Proper. Aquesta metodologia trasllada al futur dissenyador a la comprensió que les seves necessitats no són les de tot el món i aprèn a comprendre-les i a treballar per resoldre les necessitats especifiques dels projectes que se li plantegen. El nivell tècnic va en augment per consolidar la capacitat del jove dissenyador per expressar les seves idees i controlar el desenvolupament. L’estudiant comença les col·laboracions de projectes amb empreses.  

El tercer any suposa un gran salt. Comença la preparació per al món professional, amb incorporació d’assignatures de gestió, una major complexitat projectual així com una major demanda de consecució de resultats. L’estudiant està, en aquest punt, capacitat per crear a partir d’una bona base tècnica i de metodologia creativa. Apareix la demanda de rigor professional i la implementació de codis de la professió que han de permetre el seu desenvolupament professional. En aquesta fase l’estudiant afronta la resolució de projectes en Entorns Llunyans, on ha d’usar totes les seves eines per resoldre projectes per a persones amb les que té menys vincles (geogràfics, generacionals, culturals o econòmics) apropant la seva formació a la realitat que viurà en sortir d’IED Barcelona. 

En aquest moment, l’estudiant està treballant en projectes amb brief reals i reptes que vénen d’empreses. 

En el quart any l’estudiant ha de mostrar la seva aptitud per desenvolupar qualsevol dels rols professionals als quals pot aspirar com a dissenyador format a l’IED Barcelona sota els requisits de continguts marcats pel Ministeri d’Educació i la Generalitat de Catalunya. La formació a nivell tècnic està completada i el dissenyador afronta el repte de la multidisciplinarietat, la visió a llarg termini i els serveis vinculats a la seva especialitat. El anomenem Entorn Complex. 

L’estudiant haurà de preparar un dossier amb capacitat professional que mostri la seva singularitat com a creatiu i que li obri les posades al món laboral.  

Finalment, el jove creatiu ha de mostrar que és ja un professional en potència a través de la resolució d’un repte real plantejat per una empresa de prestigi, seleccionada per l’IED en un repte de grans dimensions; que ha de presentar tant a nivell acadèmic com a un client real que avaluarà la seva preparació per treballar en una empresa pròpia o per compte d’altri.

Metodología

El curs ofereix una trajectòria formativa que ensenya l’alumne a comprendre i a anticipar les exigències del mercat, mitjançant amb les intencions empresarials i les tradueix en un projecte concret que pugui realitzar-se industrialment. Potencia la importància del concepte, en grau d’avançar-se a les tendències i als estils de consum, gràcies a la comprensió de les exigències del mercat i a les necessitats socials. 

Aporta també, un coneixement dels materials i les tecnologies de producció per tal de portar els projectes a la realitat. Més enllà d’una comprensió teòrica, la intervenció de l’alumne es concreta en anàlisi, funcionals, ergonòmics i de comportament específic.

Sortides Laborals

Recerca de materials, modelat 3D, dissenyadors d’interiors i exteriors de cotxes, motos, vaixells, sector aeronàutic, transport públic, packaging, merchandising, color & trim, accessoris per a la casa, mobiliari urbà, etc.

Exalumnes IED DESIGN treballen en:

Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grup Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Situa, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gamma Situa, Tarragó Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoració Digital, etc.

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • The Future of Food by Carlo Cracco & Artur Martínez
    The renown Italian chef Carlo Cracco will participate in a… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.










Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>