subir

Undergraduate Degree in Product Design

Idioma: Anglès

Duració: 4 anys

Data d'inici: Setembre del 2018

Crèdits: 240 ECTS

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El Undergraduate Degree in Product Design, s’imparteix totalment en anglès i és equivalent a un Grau Universitari (240 ECTS), forma professionals capaços de desenvolupar projectes de caràcter social, estratègic i tecnològic en els àmbits del mobiliari, la il·luminació, l’electrònica de consum, el packaging, els complements personals, els estris, els electrodomèstics, els wearables, etc. Actualment el disseny de producte evoluciona ràpidament i multiplica les seves sortides professionals. Avui en dia els sectors on s’aplica són molt amplis i abasten la lliure professió, els departaments de design i desenvolupament en empreses, els centres tecnològics i les àrees d’ I+D. 

El disseny de producte és especialment ampli perquè abasta l’entorn quotidià que ens envolta i com a tal inclou criteris com la sostenibilitat, l’eficiència energètica, l’impacte ambiental – ecodisseny – i conceptes d’alta repercussió social com el disseny per a tothom. De la mateixa manera afronta noves realitats econòmiques i productives com el consum col·laboratiu, el crowdfunding, la producció digital, el prototipat ràpid o la impressió 3D. Totes elles obren un ampli ventall de possibilitats creatives de les que el dissenyador industrial de producte no pot allunyar-se.

L’aprenentatge a l’IED Barcelona és eminentment pràctic: l’estudiant explora nous mètodes creatius, es familiaritza amb els materials tradicionals (fustes, plàstics, metalls, vidres, ceràmiques, teixits, etc.) i els nous materials, aprèn a manipular-los i transformar-los per mitjà dels processos productius, experimenta amb les noves tecnologies i amb les més tradicionals.

El resultat és la capacitació per projectar i desenvolupar qualsevol producte tant a nivell conceptual i estratègic com a nivell de realització, control de la producció i acabats. Durant l’itinerari, l’estudiant es forma en la totalitat de temàtiques que demana el Ministeri d’Educació. El jove dissenyador industrial format a l’IED està preparat per desenvolupar tècniques creatives d’avantguarda i és apte per a l’ús de les eines tant manuals com digitals 2D i 3D més usuals en el sector. Això permet desenvolupar al detall la seva creativitat i transmetre en qualsevol format a una audiència experta, les seves idees i com dur-les a terme.

Objectius

Al Undergraduate Degree in Product Design s’ensenyen les característiques físiques i funcionals necessàries perquè un producte pugui fabricar industrialment, complint la seva comesa amb la màxima eficàcia i qualitat. S’aprèn a considerar i resoldre els problemes, necessitats i requisits que incideixen en la formalització, i a determinar la seva qualitat industrial i la seva adequada inserció en el mercat. 

Es comprèn també que el disseny no és només recomanable per a l’eficàcia i la rendibilitat de les empreses, sinó que també compleix una funció social ja que la seva intervenció condiciona la qualitat de l’entorn i la vida de les persones. 

El primer any del curs està centrat en l’adquisició dels conceptes bàsics del disseny, la cultura i la metodologia de projecte. S’ensenya a analitzar i a entendre l’entorn, a crear i a comunicar. 

El segon any està enfocat en el desenvolupament de la pròpia creativitat de forma individual i s’introdueixen les eines de l’especialitat com són: la realització de motlles, sistemes productius mecànics i digitals, sketch, storytelling, Rhino, Cad i comunicació mitjançant els programes Illustrator , Photoshop i la comunicació oral.

En el tercer any es comencen a tenir experiències amb empreses i a fer projectes més tècnics i complexos amb prototips i costos reals. Es treballa en equips transversals entre alumnes de disseny de producte, d’interiors i de transport. També s’estudien materials sostenibles, intel·ligents, nanomaterials, etc.

Durant el quart any es realitzen unes pràctiques obligatòries en una empresa i es tria el perfil professional de cada un. Es dóna una gran importància al creative management mitjançant la gestió del projecte i es replantegen i modifiquen els treballs perquè l’usuari i el mercat veritablement els necessiti. Finalment es porta a terme el projecte de final de carrera amb empreses reals, en el qual es construeixen sempre prototips que, en els casos d’èxit, arriben a ser produïts per llançar-los al mercat.

Metodología

El curs ofereix una trajectòria formativa que ensenya l’alumne a comprendre i a anticipar les exigències del mercat, intervenint amb les intencions empresarials i les tradueix en un projecte concret que pugui realitzar-se industrialment. Potencia la importància del concepte, en grau d’avançar-se a les tendències i als estils de consum, gràcies a la comprensió de les exigències del mercat i a les necessitats socials.

Aporta també, un coneixement dels materials i les tecnologies de producció per tal de portar els projectes a la realitat. Més enllà d’una comprensió teòrica, la intervenció de l’alumne es concreta en anàlisi, funcionals, ergonòmics i de comportament específic.

Sortides Laborals

Dissenyadors autònoms, departaments de disseny, màrqueting, color & trim o innovació en empreses i estudis de disseny, enginyeria i arquitectura; empreses dedicades a la innovació i a l’estratègia; departaments creatius i d’art d’agències de publicitat; àrees de recerca en empreses i institucions.

Exalumnes IED DESIGN treballen en:

Bertone, Frecan, Capmar, Projeckta, Zicla, Lamborghini, Hyundai, Grup Pangea, Seat, Fun Lab, Orbitel, Cazaly Sylvain, Home Design, MTL Brands, BMW, McLaren, BM Lightning Design, Design Dies, Situa, Estudi Interiorisme Salietti, Pia Capdevila, VMoto Europa, Scutum Logistics, Gamma Situa, Tarragó Cortés Interioristes, Ibisland Invest, Interiodista Decoració Digital, etc.

 

Empresas

El curs potencia la cultura del projecte amb empreses per a solucionar la distància entre formació i món laboral. Els alumnes no només estudien la metodologia i les eines de les disciplines sinó que també aprenen a treballar i a relacionar-se amb briefings i clients reals.

Empreses amb les que l’àrea ha col·laborat: Ferrari, Iniciativa BMW, Seat, Mercedes Benz, Casa Decor, Volvo, Unopiù, Frecan, Primavera Sound, Orbea, Panasonic, Derbi, Renault, Zicla, Roca, DECOEXPO, Alstom, Hyundai, Toyota , Panatta Sport, Illy, Capmar, Piquadro, Entitat Metropolitana del Transport, Japan Tobacco International, AHEC, Elite Gourmet, Vmoto, Omega Z, I + ED Lab, Idearideas, Architecture for Humanity, Consorzio Tecnologie Meccaniche Centre Itàlia, Volta Motorbikes, Casa gràcia BCN i Los Cármenes.

 

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • The Future of Food by Carlo Cracco & Artur Martínez
    The renown Italian chef Carlo Cracco will participate in a… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.










Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>