subir

Master en Disseny d’Interiors per a Hotels i Espais Gastronòmics

Edició: 16ª

Idioma: Espanyol

Duració: 8 mesos

Data d'inici: 5 de novembre de 2018

Horari: De dilluns a divendres de 18.30h a 22.40h

Crèdits: 60*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

En els últims anys s’ha generat una creixent demanda de disseny d’espais interiors pel sector del Hospitality a nivell mundial. Hotels, Bars i Restaurants estan invertint en disseny amb l’objetiu de diferenciar-se i proposar noves experiències al client final. Aquesta tendència és encara més concreta a ciutats de gran atractiu turístic i cultural, com Barcelona.

El Master en Disseny d’Interiors per a Hotels i Espais Gastronòmics ha estat creat per a professionals de l’àmbit de l’arquitectura o altres disciplines vinculades al món del disseny que desitgin completar o reorientar la seva formació cap a aquest sector.

Gràcies a les classes teòriques i pràctiques impartides per professionals en actiu, els estudiants adquireixen els coneixements i les eines necessàries per resoldre els projectes proposats durant el curs. Aquests estan emmarcats en el sector de l’Hospitality de la ciutat de Barcelona, ​​són situacions reals i compten amb la participació de clients veritables. 

Sortides a espais rellevants a Barcelona dins del sector, visites a estudis de disseny, conferències, workshops i monogràfics completen i amplien la proposta dels continguts del Màster.

Objectius

Els objectius d’aquest curs són:

– Treballar tots els punts propis d’un projecte d’interiorisme en el sector del Hospitality: des de la concepció de la idea i la generació del concepte fins a la projecció de la proposta que inclou el disseny de totes les solucions tecnològiques (selecció de materials, criteris de sostenibilitat, luminotècnia …).

– Explorar solucions creatives i innovar en el disseny des d’una mirada crítica i contemporània. Proposar una investigació sobre els aspectes formals, funcionals i tècnics que permeti als estudiants fer un salt qualitatiu en la seva carrera.

– Millorar la capacitat de comunicació gràfica dels estudiants amb el treball de la representació dels projectes a força de la generació de plànols, renders i maquetes.

– Exercitar els estudiants amb presentacions orals davant d’un públic professional o un client.

– Capacitar els estudiants per interactuar amb diferents professionals del sector.

– Adquirir una metodologia creativa i projectual pròpia que permeti als estudiants desenvolupar la seva carrera en aquest o qualsevol altre àmbit del món del disseny.

Metodología

El Master en Disseny d’Interiors per a Hotels i Espais Gastronòmics potència l’aplicació dels coneixements teòrics. Així, totes les assignatures es posen en pràctica durant el desenvolupament dels projectes. Aquest mètode comporta un alt grau de cohesió entre la part teòrica i la pràctica, a més d’afavorir conclusions viables des del punt de vista constructiu i econòmic. Per tant, el mecanisme de treball és necessàriament actiu i aplicat a la realitat professional, sense oblidar la llibertat d’ideació, experimentació i redacció d’hipòtesis dels estudiants. 

L’observació, l’anàlisi i l’experimentació formen part essencial de l’aprenentatge. És per això que tant les classes teòriques com els projectes estan recolzats per sortides i visites guiades pels professors del Màster. D’aquesta manera, els estudiants tenen l’oportunitat de conèixer l’entorn arquitectònic i d’interiorisme de Barcelona de la mà de professionals de la ciutat. També es visiten estudis de dissenyadors locals que obren les portes als estudiants per compartir la seva experiència professional i la seva visió del disseny.

Perfil de l'estudiant

– Professionals amb un mínim de dos anys d’experiència, titulats en disciplines relacionades amb el disseny, preferentment en arquitectura, disseny d’interiors o disseny industrial, que vulguin adquirir les eines necessàries per enfrontar-se a un projecte d’interiorisme del sector de l’hospitality de manera eficaç , i en el context d’un mercat cada vegada més competitiu i canviant.

– Professionals d’altres àmbits que no siguin purament de disseny, però en aquests casos els estudiants hauran de ser conscients de posseir, per compte propi, suficients coneixements sobre el disseny espacial, l’elaboració de conceptes aplicats al projecte i el maneig de les eines de representació gràfica digital contemporànies. En aquests casos les possibilitats d’èxit de l’estudiant estan relacionades amb el seu procés de formació empíric, i les seves capacitats autodidactes.

– En tots els casos els alumnes hauran de presentar un CV i una cartera amb projectes propis tant de l’àmbit acadèmic com professional.

Sortides Laborals

El Màster desenvolupa les competències pròpies del dissenyador. Ofereix als estudiants una formació completa que els permet enfrontar-se a tot tipus de projectes relacionats amb el món del disseny. Finalitzen els estudis sent capaços de proposar, desenvolupar i implementar nous i innovadors espais en qualsevol àmbit del disseny, tot i que el Master està orientat a l’interiorisme d’hotels i espais gastronòmics. 

Aquest tipus de projectes, amb un caràcter eminentment comercial, estan estretament relacionats amb la imatge de marca i el branding, de manera que els estudiants adquireixen coneixements que a més els permeten orientar la seva professió cap a aquest sector. 

En qualsevol cas, el Màster prepara als estudiants tant per aportar valor en equips interdisciplinaris en estudis d’Arquitectura i Disseny d’Interiors com per treballar de forma independent des del seu propi estudi.

COORDINADOR

Els arquitectes Oliver Franz Schmidt, Natali Canas del Pozo i Lucas Echeveste Lacy formen El Equipo Creativo, estudi basat en Barcelona i especialitzat en el disseny d’espais per a la gastronomia, així com espais de marca i comercials. 

Van començar al 2010, amb el disseny del ja emblemàtic restaurant Tickets i la cocteleria 41º de Ferran i Albert Adrià. Des d’aleshores han realitzat diferents projectes, relacionats sempre amb el món gastronòmic, treball que ha estat reconegut en nombrosos premis de disseny internacionals, com per exemple els prestigiosos Restaurant and Bar Design Awards, The Great Indoors Awards, FX International Award, Best of the Year Award o AIT Interior Contract Award. Els seus projectes han estat publicats en webs i revistes especialitzades en més de vint països. 

Empreses

Per a que els estudiants desenvolupin el Treball Final de Master (TFM) en el context real del mercat laboral, comptem amb la col·laboració d’empreses seleccionades per IED Master.

En edicions anteriors els estudiants van treballar amb el Sercotel Amister Art Hotel Barcelona i amb l’ Hotel W Barcelona.

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis.

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • L'IED Barcelona col·labora amb Metges sense Fronteres per solucionar els problemes de mobilitat al Congo
    Un equip d’estudiants del Títol Superior en Disseny de Producte… Més info +
  • IED Barcelona firma el seu primer article científic sobre el mètode Design Thinkig conjuntament amb altres universitats i IdeaSaquare @ CERN
    Luciana Leveratto, Directora Acadèmica de Màster de l’IED Barcelona, firma… Més info +
  • Estudiants de l’IED Barcelona guanyen el tercer premi del Roca One Day Design Challenge
    Un equip format per alumnes de l’IED Barcelona guanyen el… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>