subir

Postgrau en Design for Innovation Strategy

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 3 mesos

Data d'inici: 25 de gener de 2018

Horari: Dilluns a dijous de 18.30h a 22.40h / divendres de 16.40h a 22.40h

Crèdits: 30*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

El Postgrau en Design for Innovation Strategy se centra en les metodologies del disseny i la innovació per identificar noves oportunitats de negoci i crear solucions concretes amb valor.
Les tendències mundials, com els canvis tecnològics, el creixement de la població, els canvis demogràfics, l’escassetat de recursos i el canvi climàtic suposen importants reptes per a les empreses de tot el món. 
Una estratègia basada en la innovació és una forma, si no l’única, d’aconseguir un creixement econòmic sostenible a llarg termini. El disseny és una de les principals eines empresarials que poden promoure, fomentar i facilitar la innovació. 

El disseny pot contribuir a transformar organitzacions, influint en el seu model de negoci o identificant noves oportunitats. Les metodologies del disseny i la innovació es poden aplicar des de la concepció fins al desenvolupament de nous productes i serveis fins a la seva comunicació o en les relacions amb els clients. 

El disseny és una eina per a la innovació que, si s’integra en l’estratègia general de negoci, pot convertir-se en un dels principals actius per al desenvolupament de models de negoci sostenibles al llarg del temps. 
Per a això, és necessari comptar amb professionals formats en certs aspectes concrets que puguin gestionar el procés de disseny i innovació, entès com a eina estratègica de negoci. 

En col·laboració amb importants empreses, el curs està orientat a aplicar les eines i els coneixements en entorns i problemes reals. 

 

El Postgrau en Design for Innovation Strategy

Objectius

L’objectiu del curs és oferir els coneixements necessaris amb la finalitat d’entendre i utilitzar el disseny com una eina estratègica per expressar i promoure la innovació. Amb el curs es pretén formar a professionals que liderin la gestió de processos de disseny complexos i assumeixin nous reptes a fi d’explotar oportunitats aplicant el coneixement i les metodologies per fomentar la innovació: 

. Dotar als participants d’una sèrie d’habilitats per promocionar, desenvolupar i gestionar la innovació a través del disseny, tant en un projecte com dins d’una organització. 

. Oferir els coneixements i les eines metodològiques necessàries per desenvolupar i gestionar projectes d’innovació, des de la creació de nous productes i serveis fins a la de nous models de negoci o redefinint processos, sempre des de la perspectiva del design thinking. 

. Entendre les metodologies i els processos de disseny que permeten posar en pràctica les idees.
Des d’un punt de vista crític, el curs ofereix les habilitats necessàries per poder qüestionar els procediments establerts, identificar oportunitats i aplicar estratègies d’innovació mitjançant la creativitat i el disseny, integrant tot el coneixement implicat en el procés d’innovació. 

Metodología

Els postgraus intensius de l’IED Barcelona proposen una metodologia dinàmica en la qual el curs serveix com a laboratori d’anàlisi i intercanvi d’informació i debat de casos. Els participants tenen l’oportunitat de compartir experiències amb els ponents, en un entorn de diàleg proper que serveixi com a punt de trobada del seu coneixement actual i de les seves aspiracions de carrera en el futur. 

El curs segueix un plantejament pràctic i es combina amb classes magistrals i conferències. Els estudiants poden aprendre i experimentar amb els professors en un entorn de col·laboració proper. L’expectativa és que les classes es converteixin en tallers actius amb una metodologia pràctica utilitzant el contingut teòric impartit pels professors.

El programa s’aplica en un entorn dinàmic, combinant diferents tipus de classes per a un major enriquiment professional: 
.Presentacions en les quals professionals de prestigi exposen temes que posteriorment s’analitzen sobre la base d’estudis de casos. 
.Sessions de debat i anàlisi per parlar sobre diferents models de treball, metodologies, eines i aplicacions. 
.Classes tècniques sobre eines i recursos impartides per professionals de prestigi del sector. 

Per aplicar els nous coneixements adquirits durant el curs, els estudiants realitzan dos projectes de recerca que inclouen les fases d’anàlisis, desenvolupament, pla d’aplicació i presentació de resultats. 

El Projecte 1 es realitza en grups per experimentar i analitzar els potencials beneficis del treball dinàmic en un equip multidisciplinari. Està orientat a la preparació i experimentació per al segon.

El Projecte 2 també es realitza en grups i serà el principal projecte del curs. L’objectiu és aplicar totes les metodologies i coneixements adquirits durant el curs, treballant en problemes reals definits per les empreses col·laboradores.

 

Competències 

La metodologia permet als estudiants desenvolupar les seves habilitats per fer front a projectes en el futur en l’àmbit del disseny i la innovació: 

ESTUDI DELS USUARIS 
Capacitat d’anàlisi i pensament crític aplicat a l’estudi dels usuaris. 
Aplicació d’eines de recerca per a la detecció i anàlisi de tendències (socials, tecnològiques i econòmiques). 
Coneixement d’eines d’estudi dels usuaris per detectar necessitats latents. 

INNOVACIÓ DE PRODUCTES I SERVEIS 
Coneixement de les principals tècniques i eines per a la innovació en disseny de productes i serveis.
Capacitat creativa i innovadora per dur a terme projectes basats en un profund enteniment de l’ésser humà en el seu entorn econòmic, social i psicològic. 
Domini del llenguatge i les metodologies bàsiques per al disseny de productes i serveis.

IDENTIFICACIÓ D’OPORTUNITATS DE NEGOCI 
Coneixement d’estratègies per identificar oportunitats i crear nous models de negoci.
Capacitat per analitzar i mostrar informació basada en recerques qualitatives. 
Domini de les eines per generar i mostrar nous models de negoci. 
Coneixement dels mètodes del design thinking i les eines d’aplicació en entorns empresarials.

INTEGRACIÓ DEL MERCAT LABORAL EN L’ÀMBIT DEL DISSENY I LA INNOVACIÓ 
Integració ràpida en el mercat laboral mitjançant el coneixement de funcions i processos creatius a nivell intern que s’utilitzen en projectes de disseny i innovació. 
Autonomia i seguretat en la presentació de projectes.
Major coneixement de les metodologies del disseny per desenvolupar estratègies d’innovació en les empreses.

Perfil de l'estudiant

– Graduats i llicenciats en qualsevol disciplina del disseny, enginyers, arquitectes i professionals del màrqueting, la comunicació i l’empresa.
– Especialistes en màrqueting i comunicació 
– Professionals de l’àmbit dels negocis i planificació estratègica 
– Emprenedors i industrials de múltiples sectors que busquen un nou plantejament per als seus processos de producció, tècniques i metodologies per replantejar l’enfocament del seu negoci.
– Altres professionals amb experiència demostrable en el camp del disseny, la innovació o el màrqueting.

Sortides Laborals

Els participants adquireixen els coneixements per treballar en companyies i organitzacions de diferents àmbits desenvolupant algunes de les següents funcions: 
. Coordinar i desenvolupar processos d’innovació en disseny i implementar-los com a eina estratègica. 
. Identificar oportunitats de negoci mitjançant les metodologies adquirides. 
. Visió estratègica per a la conceptualització i desenvolupament de nous productes i serveis. 
. Gestió i promoció de la cultura creativa en el sí de l’empresa 
. Tenir les capacitats i la visió per treballar en equips multidisciplinaris

 

COORDINADOR

GUIDO CHAROSKY

Cofundador Drop-Design for Innovation, consultora d’innovació enfocada a la creació de productes i serveis excepcionals, centrades en l’experiència d’usuari i el model de negoci. Dissenyador industrial per la Universitat de Buenos Aires, Màster (DEA) en Projectes d’Innovació per la Universitat Politècnica de Catalunya i Postgrau en Gestió d’Empreses a l’Escola d’Organització Industrial. Prèviament va treballar Experience Design Lead en HP i com Design & Innovation Manager a la consultora Loop Business Innovation. És professor de l’IED des de l’any 2008 i director de l’Innovation Lab de l’MBA d’ESADE. Posseeix una àmplia experiència en diferents camps del disseny i la innovació en diversos sectors: electrònica de consum, béns d’equip, joguines, tecnologia, serveis, packaging i gran consum. Ha col·laborat amb empreses multinacionals, pimes i startups i ha realitzat projectes a Argentina, Estats Units, Espanya, Anglaterra, Itàlia i Dubai. Ha escrit articles per a revistes i congressos internacionals. El seu treball ha estat publicat en diferents revistes i diaris, i ha obtingut premis de disseny a Alemanya, Estats Units, Argentina, Espanya i Japó.

——-

PIERPAOLO CONGIU

Cofundador Drop-Design for Innovation, consultora d’innovació enfocada a la creació de productes i serveis excepcionals, centrades en l’experiència d’usuari i el model de negoci. Graduat en disseny industrial a la Universitá degli Studi di Genova Itàlia, i posteriorment ha realitzat un màster a l’IED de Barcelona. Al llarg de la seva experiència professional ha desenvolupat projectes en diferents sectors de la indústria, com transport, joguines, packaging, béns d’equip i de consum. Ha obtingut diferents premis de dissenys a Espanya, Itàlia, Estats Units i Hong Kong. Des del 2004 és docent al IED de Barcelona en l’àrea màster i de cursos triennals.

 

Crèdits

La planificació didàctica de tots els cursos IED Master es basa en els criteris que marca l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES). IED Master adopta un sistema de crèdits que segueix l’estructura dels European Credit Transfer System (ECTS). IED Master expedeix exclusivament títols privats propis. Calendari: del 17 de gener al 10 d’abril de 2014

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • L'IED Barcelona col·labora amb Metges sense Fronteres per solucionar els problemes de mobilitat al Congo
    Un equip d’estudiants del Títol Superior en Disseny de Producte… Més info +
  • IED Barcelona firma el seu primer article científic sobre el mètode Design Thinkig conjuntament amb altres universitats i IdeaSaquare @ CERN
    Luciana Leveratto, Directora Acadèmica de Màster de l’IED Barcelona, firma… Més info +
  • Estudiants de l’IED Barcelona guanyen el tercer premi del Roca One Day Design Challenge
    Un equip format per alumnes de l’IED Barcelona guanyen el… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>