subir

Curs d'Estiu en Styling in Fashion and Social Media

Edició:

Idioma: Anglès

Duració: 4 setmanes

Data d'inici: 2 de juliol de 2018

Horari: Dilluns a divendres, de 9.30 a 14.30h

Crèdits: 10*

Biada 11; 08012 Barcelona, España

Introducció

La indústria de la moda és un dels motors culturals i econòmics de les empreses europees i, des del sector del luxe al minorista, són molts els professionals que aporten els seus coneixements i capacitat de treball per ajudar a la creació, presentació i promoció dels productes creats per aquesta indústria. L’estilisme de moda ha anat adquirint un paper fonamental al llarg dels últims anys com a ferm i imprescindible suport per als dissenyadors, als quals ajuda a trobar noves fórmules estètiques. És, a més, indispensable a l’hora de presentar els productes en forma de desfilada, catàleg, aparadors i punts de venda, a més de ser la base creativa principal amb la qual cada temporada treballen les publicacions de moda especialitzades.

Cada vegada és més important que el contingut de l’estilisme sigui desenvolupat per persones que tinguin un gran impacte en les xarxes socials i siguin conscients de la importància d’aquest entorn avui dia. Un cop implementat el bagatge cultural estètic, el Curs d’Estiu en Fashion Styling comença aprofundint en els aspectes pràctics, començant per la diferenciació de l’estilisme per sectors, des del món del luxe al sport, i acabant amb la creació de looks que connecten amb les exigències i necessitats de cada sector i de cada projecte, des de la previsió de tendències, l’anàlisi de col·leccions i temàtiques i les propostes editorials pensades per a la premsa especialitzada a les sessions de fotos reals.

El curs ofereix un coneixement en profunditat i especialitzat de tots els elements necessaris per a realitzar un projecte d’estilisme.

Objectius

– Professionalitzar els coneixements d’estil i de forma per preparar els estudiants per interpretar les constants novetats que genera el sector

– Conèixer les implicacions de la versió 2.0 del món de l’estilisme i les seves tendències

– Aplicar aquesta informació a la generació de continguts propis adaptables a diversos projectes d’estil

– Entendre, planificar, gestionar i solucionar totes les fases d’una idea des del seu inici fins que es porta a terme

Metodología

El curs combina àrees teòriques amb pràctiques. La primera part del curs es dedica a millorar en profunditat els coneixements de moda. L’estilista treballa sempre amb els productes que dissenyen els creadors de moda. Per aquest motiu ha de comprendre a la perfecció el seu treball, ja que d’ell es deriven ja no només els productes sinó també les temàtiques amb les que treballarà cada temporada. Per entendre bé les complexes inspiracions amb les que avui treballen els dissenyadors, els alumnes rebran diverses classes sobre els sectors del món de la moda, dissenyadors més destacats, la iconografia contemporània i els referents històrics. També coneixeran els principals pioners del món de l’estilisme 2.0 i aprendran com treballen i com creen continguts en aquest àmbit. Aquestes classes s’imparteixen mitjançant la projecció de documentació visual comentada pel professor.

La segona part està dedicada a la realització de projectes pràctics que sempre s’inicien i corregeixen a classe de forma individual i es conclouen a casa, per a la seva posterior presentació a classe. Ambdues parts es combinen Cursos d’estiu 2017_ Styling in Fashion and Social Mitjana 3

amb diverses intervencions de professionals en actiu que a més d’exposar de forma àmplia la seva especialitat, relaten les seves experiències i projectes.

El curs conclou amb un exercici pràctic i una sessió de fotos real en la qual els alumnes demostren, tutelats per un seguit de professionals, les seves habilitats i els coneixements i recursos apresos.

 

competències adquirides

– Coneixement dels factors culturals relacionats amb la moda

– Capacitat per crear conceptes per a col·leccions mitjançant processos creatius

– Coneixement del paper de l’estilisme en els segments de la moda: alta costura, prêt-à-porter, roba de carrer i minorista

– Introducció a la versió 2.0 de la moda i l’estilisme

– Capacitat per proposar i resoldre temes relacionats amb l’estil, centrant-se en editorials de moda i altres formats gràfics i mitjans de comunicació

– Coneixement de les eines necessàries per a un projecte d’estilisme

Perfil de l'estudiant

Professionals de la moda, llicenciats en belles arts, llicenciats en comunicació així com a tots aquells que vulguin especialitzar-se i professionalitzar tots els seus coneixements sobre estil. Amants de la moda i l’ estilisme 2.0.

Requisits previs

Els candidats hauran d’enviar el seu CV i una carta de presentació per poder matricular-se. Si no es compleixen alguns dels requisits de matriculació establerts pel Servei d’Informació i Orientació, l’escola ha d’estudiar cas per cas i es reservarà el dret de citar els candidats a una entrevista personal.

Sortides Laborals

En funció del seu coneixement previ i de les seves aptituds individuals, els estudiants que acabin el curs podran seguir una sèrie d’itineraris professionals.

El nostre objectiu és formar estilistes de moda, responsables d’assessorar en temes d’estil a tota mena d’empreses del món de la moda en els següents projectes específics:

– Assessorament

– Desfilades de moda

– Look-books, convencions i presentacions diverses

– Catàlegs, campanyes publicitàries i look-books

– Publicacions especialitzades

– Aparadorisme i visual marxandatge

– Assessor d’imatge i personal shopper

COORDINADOR

JAUME VIDIELLA

Editor de moda i bellesa i llicenciat en disseny de moda. Combina les seves activitats d’edició de moda amb l’estilisme, a més de la docència en temes d’estil i tendències. Col·labora amb diverses empreses com El Corte Inglés, Armand Basi, Colcci, escorpí i en publicacions i com a col·laborador habitual de revistes com Vanitat, El Magazine de La Vanguardia, Vein, llocs web sobre estil, com a Centre Moda en línia, així com de dissenyadors com “El Delgado Buil” i artistes com Carles Congost, a més de projectes institucionals, com 080 i Modafad. (www.jaumev.com)

Altres Cursos Relacionats

Noticies relacionades

  • L'IED Barcelona col·labora amb Metges sense Fronteres per solucionar els problemes de mobilitat al Congo
    Un equip d’estudiants del Títol Superior en Disseny de Producte… Més info +
  • IED Barcelona firma el seu primer article científic sobre el mètode Design Thinkig conjuntament amb altres universitats i IdeaSaquare @ CERN
    Luciana Leveratto, Directora Acadèmica de Màster de l’IED Barcelona, firma… Més info +
  • Estudiants de l’IED Barcelona guanyen el tercer premi del Roca One Day Design Challenge
    Un equip format per alumnes de l’IED Barcelona guanyen el… Més info +













YesHe llegit, entenc i accepto les polítiques de privacitat.











Cursos

Per continuar utilizant la pàgina web, accepti l'ús de les cookies. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

>